• NEXUS6
    #3
    A baleseteket nem önmagában az ittas vezetés okozza, hanem hogy az ilyen ember hajlamosabb bizonyos szabályokat megszegni. Ez alatt értendő pl. a relativ gyorshajtás is. A reakció idejéből következően ha 50-nel megy akkor tud reagálni, de ő is 90-nel megy mint a többiek, ha másért nem hogy ne tűnjön föl.
    Más ember persze képes rá, hogy még megváltozott tudatállapotban is a megváltozott képességei szerint vezessen. (Ezzel persze nem az ittas vezetés engedélyezése mellett kardoskodom).

    Amúgy az össz baleset mennyiség 10%-ban található felelősként ittas személy. Miközben a balesetek 90%-ban józanul elkövetett gyorshajtás, elsőbség meg nemadása, idex-szel való takarékos bánásmód és ilyenek vannak. Ezt persze az is elköveti aki ittas.

    A tervezett kocsiba beépített indításgátló-szonda helyett egy beépített reflex vizsgálót raknék a kocsikba. Meg a kresz-teszt mellé egy személyiség tesztet is mellékelni kellene az emberkének, mielött megy a vezetés oktatásra és persze törvénybe iktatni, hogy bizonyos fiziológiai adottságú és bizonyos személyiségjegyű ember nem kap jogsit és kész.

    Mert NEM az alkohol öl, hanem az ember!