• sanyicks
    #12
    Pontosan tudom mi van az új konzolokban. Nem csak úgy össze lett forrasztva egy gpu és egy cpu, hanem annál jóval több, egy APU-ról van szó, közös memóriavezérlővel és eléréssel. Az ahol csak 1 lapra raktak egy gpu-t és cpu-t az az X360 kései szériái de ugyanúgy teljesen különálló cuccok maradtak, mert csak a lapka volt közös.
    A cell rohadtul nem volt csak a konzolra készült fejlesztés, mert szerverekhez készült, csak közben bekerült a PS3-ba is. Nagy hiba volt ugyanis a gyakorlati teljesítménye töredéke az elméletinek, az elcseszett architektúra miatt. Gyak emiatt ha a PS3 kihal, a cell együtt hal vele, mert bár próbálták tolni máshova, de nem nagyon kellett senkinek.

    Az új APU-s konzolok a CELL-t gondolják tovább, annak hibái nélkül. Ugyan csak van 8 db általános célú jaguar x86 mag(de lehetne akár ARM is már ha lett volna készen akkoriban ilyen megoldása az AMD-nek, az tuti sokkal olcsóbb lett volna), és sok kisebb mag párhuzamos számításokra (GPGPU rész), csak éppen közös memóriavezérlővel(így nem kell a másolgatással szopni, na meg azzal sem hogy a feladat beférjen 256kbyte cache-be, na meg 1 általános célú mag helyett 8 van, így könnyebben "etethetők" a GPGPU magok), és jóval nagyobb összteljesítménnyel. Visszafelé kompatibilis a PC megoldásokkal, így a játékok PC-s változatait simán pár hónap alatt átgányolhatták az új generációs konzolokra, ami látszik is, mivel grafikán kívül nem használja másra a gpgpu magokat, na meg a közös memória címtér előnyeit sem használják még ki, viszont egy gyors port legalább könnyen és olcsón összejön, és legalább van rá valami, nem kellett minden játékot kukázni és újrakezdeni.