• NEXUS6
    #15
    Ugyan ebből az időszakból ott van a Moon c. film is, ami 5 millió (értsd öt millió) $-ból csinált egy igazi HC sci-fit. Ez az összeg ugye pontosan 1 százada volt a Zivatar költségvetésének.
    Abba is volt egy-két ciki, kevésbé profi filmes megoldás, de az egész mégis egységes alkotásként összeállt, ami egy elsőfilmes rendezőtől igen is nagy teljesítmény, és ugyan ez igaz nagy vonalakban a 9. kerületre is.

    Az Avatárban nem az a gond, hogy egyszerű, lopott a sztori, hogy bazárian csilivili a CGI környezet, hanem hogy ezek az 1-2 ciki, félresikerült jelenetek, szétbaxták az egészet. Amikor ugye a rendezője ráadásul nem is kezdő, és még ugyan ez igaz a Prométeuszra is.

    Fontos jelenet volt pl., amikor Dzsék először költözik be az avatárjába és kiszabadul a külvilágba, ahol, az amúgy valszeg nem olcsó kísérlet közben a többiek kosarazással múlatják az időt. Ennek a jelenetnek, egy felszabadulást, egy új világ kitárulkozását kellett volna átadnia a nézőnek. Bennem valami végtelenül ciki érzést hagyott csak.

    Aztán Dzséket legközelebb már egy hatalmas flintával látjuk a kezében, amint Apokalipszis most stílusban csüng egy helikopter ajtajában és flegmán stíröli az alatta elkúszó dzsungelt. Jellemzően végigvonul a vietnami motívum az egész filmen, de anélkül, hogy az emberek 99,9%-ában ez tudatosulna, vagy hogy a rendező egyértelmű célzást adna, ezt egyfajta szatiraként, társadalomkritikaként próbálná kihasználni, utalva a közelmúlt történelmére. Max mindenkiben a Picsahántás c. indiános alkotás jut eszébe.

    Végül a megaciki jelenetek csúcsa szerintem, amikor a kékóriásnő babusgatja a vackából előkúszó béna onlájnhuszár Dzséket.

    Valójában 1-2 mondatot kellett volna csak az Avatárban átírni, kicsit elvontabbra, kevésbé szájbarágóssá tenni, és 1-2 jelenetet kivágni ahhoz, hogy a film komoly tartalmat kapjon. Talán persze benne van így is, de nagyon erőltetett lenne belemagyarázni, mint a Bibliába az antibébitabira, vagy az óvszerhasználatra vonatkozó célzásokat.

    A kérdés persze továbbra is ott van, hogy ha egy ilyen felszínesen megírt sztorival eddig küzdött a rendező, akkor mi a faxt akar még nekünk elmondani a köv 3 részben. Én maximálisan szkeptikus vagyok.