Középkori RPG
  • Aborg
    #2624
    Az alapverzioban nem tudom mar benne e van, ez talan egy DLC volt: a Rattay varban a parbajtorna. Minden heten megrendezik (fura hogy a jatekban nincs naptar, de elozo este figyelmeztet ra). Oda erdemes benevezni akkor is ha teljesen gyenge vagy, mert:
    -nem a sajat pancelzatod koptatod hanem a kincstarit
    -nem baj ha nem is gyozol, de mar az is nyeremeny hogy novekszenek a harci kepessegeid
    -a vegen akkor is visszakapod az egeszseged ha felholtra vertek.

    Ha majd sikerul gyozni, akkor egy egyedi pancel kulonbozo alkatreszeit kapod erte (egy gyozelem = egy alkatresz), csak ne felets el elmenni erte Hanus urhoz. Kulonben Hanus ur kinezetet a fejlesztocsapat fonokerol, Dan Vavrarol mintaztak :)

    A harc a jatek elejen (es meg egy jo darabig) tenyleg bosszantoan nehez, en is inkabb kerultem. Kozben elegge megnoveled az alap kepessegeid (ero, stb.) es talalsz par jo eros pancelt meg fegyvert, no akkor mar van ertelme probalkozni, addig nem nagyon.

    De bevallom, a harcot en se kedveltem meg, pedig nagyon igeretesnek tunt. De valahogy tul merev keretek koze van szoritva, ugy ereztem mindig mintha megkotott kezekkel kellene kuzdenem. Latvanyos ( parharcoknal), de nem tul elvezetes. Tomekes csataknal a jatek vegen meg mar inkabb tragikomikus a latvany, azzal nem igazan birkoztak meg. A kombokat en soha nem is tudtam hasznalni, nagyon preciz egermozdulatokat igenyel, es halalpontos idozitest.

    Ami a reklamozott realizmust illeti: annyiban realis hogy nincsenek benne se sarkanyok se langolo kardok se magia. De ami a vilag es a benne elo karakterek eletet illeti, nem mutat ujat a jatek. Az NPC-k neha eleg robotszeruek, ismetlodnek a gesztikulaciok, stb. Ami meg engem zavart, az a fizika hianya. A vilaggal nem nagyon tudunk interakcioba lepni: a targyak statikusak, a bokrokon meg vagy athatolunk mint a semmin vagy megallitanak mint a betonfal. Ez foleg lovaglasnal idegesito, amikor a lovacska egyszercsak helyben vagtazik mert elotte egy bokrocska zizeg a szelloben. Meg a lovaglashoz: ugetes kozben a lo maga koveti az utat ha nem terelgetjuk, de ugy megy mintha sinen huznak, a kanyarokban vonatszeruen valt iranyt (aki jatszotta az elso Half-Lifet az kepben van, de ott ez rendben is volt mivel tenyleg vonattal mentunk :) Es ugyanazon a vonalon megy mint az osszes NPC, igy szapora karomkodasok erik majd a hatunkat mert nem keruli oket ki :)

    Es a nyilazas? Eleinte szinte a varkaput se talaljuk el ket meterrol, celtablara lovoldozessel meg nem nonek a kepessegeink. Nyulakat erdemes cserkeszni, eleinte az segit. De nagyon meg kell am saccolni hogy kb hova repul majd a vesszo. Es tobbnyire ugyse oda :)

    De mindent osszevetve, jo kis jatek lett ez igy is, erdemes neki elnezni a bogarait mert van benne felfedeznivalo, a tortenetek erdekesek, es a latvany se utolso.

    Utoljára szerkesztette: Aborg, 2020.02.20. 13:30:24