Cefet#62
Érdekes dolgot terveznek, vagy hazudnak... Azok a vezérlők, amiket mi gyártunk, azok zárt fémdobozban (alu, vagy horganyzott vas) vannak. A hagyományosak és a hibridek egyaránt. Ergo, szerintem igen nagy energiájú elektromágneses hullámokkal lehet csak kiütni őket. Vagy esetleg a perifériákat használják arra, hogy a zavarfeszültségek bejussanak a vezérlőbe. Azonban ez esetben is szinte biztos, hogy az autó összes érzékenyebb elektronikája (busz rendszerek, stb.) leáll, vagy végleg tönkremegy. Ez nem éppen biztonságos dolog. A mai autókat ugyanis nem arra tervezték, hogy a kisegítő berendezések, szervók nélkül üzemeljenek. És nem csak arról van szó, hogy nem működik az elektromos kormányszervó. A gépek ugyanis bizonytalan inputra véletlenszerű outputtal is válaszolhatnak. 180-as tempónál egy fél másodperc alatt koppig kitekeredő kormány okozhat "némi" galibát. Lassan indul a sávtartó automatikák sorozat gyártása, úgyhogy ez véres valóság lehet...
Az itt leírt dolgokat csak úgy lehet biztonságosan megoldani, ha minden autónak saját azonosítója, vezeték nélküli kommunikációja lesz, a vezérlőben lévő megfelelő programmal.