• amitakartok
    #10
    Ez az egész balhé még tavasszal kezdődött, amikor a Nintendo igényt formált minden gameplay videóra, amiket az ő termékeikkel készítettek. Akkor is hatalmas volt a felzúdulás és a Nintendo azóta csendben lapít. Google nyilván úgy gondolta, hogy akkor legyen ez érvényes mindenkire.

    Elvileg csak azok a videók érintettek, ahol a feltöltő engedélyezte a monetizációt (vagyis hogy az feltöltő által birtokolt videókon megjelenő hirdetésekből befolyó összegből a feltöltő is kap, ha nála vannak a jogok; alapértelmezetten engedélyezve van); a mostani galibát az okozza, hogy a jogvédett tartalmakra befolyó reklámbevételt a Google megpróbálja átirányítani a jogtulajdonosokhoz mint proaktív seggnyalást, de erről nem egyeztettek a jogtulajdonosokkal.

    Közben meg az egyik netes oldal meginterjúvolta erről a Google-t és a válasz gyakorlatilag egy jó hosszú marketingszöveg volt arról, hogy miért kell ez a rendszer. Ennyit a Google-ről, még jogos kritikára sem képesek értetően válaszolni ködösítés nélkül.