• ZsL
    #219
    (Ma nem volt növendékem, így aludhattam egy jót a szerény ebédem után, és holnap nem kell korán kelnem, ezért veszem a fáradságot, hogy amíg Ti is jót szunyáltok, megírjam még egy agymenésem, hadd legyen min holnap derülnötök!)

    A fő világvallások és felekezetek, de még a kevésbé jelentős szekták tanainak is egyik alapvető tényezője, hogy "A Teremtő tökéletes!" Erről meggyőződhettem azokban az években, amikor egyéb teendőim mellett időt szakíthattam arra is, hogy áttanulmányozzam a Bibliát, a Koránt, a Talmudot, a Mormon Könyvét, a Panteista Világnézetet, a Srimad Bhágavatamot és más hinduista iratokat, némi sintoizmust, meg ami még a kezembe került, hogy ne is említsem László Ervin, Balogh Béla, Arthur Koestler, Danniken, L.Ron Hubbard, Voltaire és mások írását, sőt még az oroszból fordítás nyomán magyarul kiadott Filozófiai Lexikont is, csak a kontraszt kedvéért, és módomban állt alaposan elbeszélgetni teológiai főiskolára járókkal, ahogy mostanában a siklóernyős tanulóim között nem túl ritkán felbukkanó, különféle vallású papokkal, lelkészekkel, imavezetőkkel, igehirdetőkkel... (Ezért talán már sejtitek is, hogy nem vagyok sem hívő, sem materialista, sőt: semmilyen "izmus" követője, mert a legkülönfélébb emberek a repülős növendékeim, és számomra mindegy kell, hogy legyen, arab-e, vagy izraeli, és a világ mely tájáról jött, mert minden embertársamat részrehajlás és elfogultság nélkül kell oktatnom a Repülés Alapjaira, ha már efféle érdeklődés vetette őket hozzám!)

    A lényeg, ami a fenti megállapításból (mármint abból, hogy "A Teremtő tökéletes") logikusan következik az, hogy a teremtésnek is tökéletesnek kellett lennie! A következmény tagadása ugyanis kizárná az előzmény-állítás igazát. No mármost egy Teremtés csak akkor lehet tökéletes, ha egyből azzá lett, vagyis nem kellett később javító célzattal beavatkozni. Igen ám, de ha jól belegondolunk, abszolút precízen és következetesen vizsgáljuk az ügyet, akkor rá kell jönnünk, hogy akármilyen módszerrel is hajtotta végre a Teremtő a tettét (számítógépes programírás után egy Enter-re pöttyintéssel, vagy az Örökkévalóságból kinyúlva az ujjainak egy csettintésével, vagy egy heti aprólékos melóval, ahogy a Biblia állítja), tehát bármit tett is, az önmagában is beavatkozás, módosítás volt a Teremtésen. Ezért az egyetlen lehetőség egy Tökéletes Teremtő számára, ha abszolút tökéleteset akar alkotni, az, ha egyáltalán nem avatkozik bele a folyamatba, vagyis hagyja, hogy a világ magától megteremtődjön!

    Ebben az esetben azonban nemcsak hogy nem tudjuk megkülönböztetni a teremtett vagy a megteremtődni hagyott, vagy a nem létező Teremtő híján magától létrejött Univerzumot egymástól, hanem abszolút értelmetlen is az idealista/materialista vita erről az egészről, mert akár vitázunk rajta, akár nem, akár tökéletesnek tartjuk, akár nem, a világ ugyanolyan marad, amilyen, és tőlünk teljesen függetlenül alakul olyanná, amilyenné neki sikeredik. Még akkor is, ha jókora beképzeltségünkben azt hisszük, hogy gondolatilag, vagy érzelmeink árasztásával hatással lehetünk az eseményeire. Mi legfeljebb csak ronthatunk rajta, ha ilyesféle vitákkal töltjük az időt, ahelyett, hogy valami értelmesebbet cselekednénk! És ilyenkor inkább aludnánk, mint ahogy én is teszem azonnal.