sanyicks#27
"Van tehát szűk rétegnek szánt igényesebb kiadás, csak éppen LP-n? Miért is? Miért csak LP-s változat van jól masterelt anyagból a szintén CD-s változat helyett ha már olyan jól utóléri a CD az LP-t? :) Egyébként _állítólag_ ma már LP-re is CD-hez hasonló anyagot vésnek, ezért nem értem, bár bevallottan nem tudom jelenleg ellenőrizni."
Loudness war mond valamit? Az idióta igénytelen zenehallgatóknak (mainstream), az tűnik jobb minőségnek ha hangos a zene(lásd sokan azért sírnak mert nekik a fülsértő hangerő is kevés az mp3-mp4 lejátszóknál), amit követnek a kiadók. De mivel elérték a CD határát, már 10 éve dinamika kompresszálást is alkalmaznak, hogy még hangosabb legyen a rá rakott anyag, úgy hogy a halk részeket is felhangosítják. Sőt vannak már olyan kiadványok is, ahol a nagyobb színuszok teteje levágódik, mert még jobban felhangosították, és már a kompresszióval is kilóg a rögzíthető tartományból.
Mivel a CD mainstream ezért arra kerül ez a rommá hangosított master. A vinylt pedig olyanok veszik akik ezért anyáznak.
De meglepő módon a vinyl-ről rippelt 44khz, 16bites flac is sokkal jobban szól mint ugyan ez cd-ről rippelve. Ha elérhető lenne a normális túlhangosítatlan master máshonnan is, eltűnne a vinyl, de nem elérhető, csak vinyl-en. Ezért ahogy a loudness war elharapódzik, úgy terjed a vinyl is.
CD és CD között is van különbség. Pl ugyan az a zene egy 80-as években kiadott CD-n sokkal jobban szól mint egy "remastered" (túlhangosított) újrakiadása.
Vinyl esetében a frekvenciavisszaadásnál egy nagy probléma van, a fizika. Nem lehetséges egy bizonyos határon túl kisebb barázdák belevágása, na meg egy nagy változásra való reakció is biztosan gyengébb, a tehetetlenség miatt, már ha tűs lejátszóról van szó. De valószínűleg a nyomáskor is vannak erős korlátok.
Csőnél is az van, hogy ha nem az torzítaná a hangot hanem a tranyó, akkor az utóbbival néhány DSP-s torzítással nem lehetne elérni az előbbi hangját. De lehet, fordítva viszont nem.