• kvp
    #15
    Automata eseten a teljes sor egyszerre gyorsit meghozza a leggyengebb auto maximalis gyorsitasi ertekevel, tehat szepen egyenletesen gyorsul mint egy vonat. Elektromos hajtaslancu autoknal ez egy finom es egyenletes gyorsulast jelent, mig mechanikus valtoval szerelt jarmuveknel kb. azt amit a regi mechanikus valtos motorvonatok jelentettek (angliaban regen gyakori volt a mechanikus valtos tavvezerelt szerelveny), tehat minden jarmu egyszerre valt es az eltero valto parametereket az eltero fordulatszamokkal kompenzalja hogy azonos legyen a sebessege. Mint emlitettem elektromos hajtaslanc eseten a gyorsulas szabalyzasa trivialis. Igy akar 10 centis kovetesi tavolsagot tartva allohelyzetbol is fel lehet gyorsulni szinte akarmeddig.

    A temaban mar rengeteg kutatas szuletett, tehat az automata autok elterjedeset nem a tisztan automata autos uzemmod megoldasa gatolja, hanem a kiszamithatatlanul viselkedo emberekhez torteno alkalmazkodas megoldasa. Viszont minel tobb automata auto lesz, annal jobb lesz a forgalom, azaz annal kevesebb dugo lesz es annal magasabbra novelheto az atlagsebesseg. Mindezt ugy, hogy a gyalogosokat es az elvetve ember altal vezetett autokat tovabbra is benne lehet hagyni a forgalomban. (az ember vezette autora persze ugy fognak vigyazni, mintha egy kisgyerek biciklizne az autopalya kozepen, tehat mindenki lelassit mellette, betartjak az elso-hatso-oldalso kovetesi tavolsagot)