• thesalamon
    #20
    Ebbe a " tegyük biztonságosabbá az autóvezetést " kijelentésben van egy jó adag marketing is.
    Például a hadsereg (is) szeretné belátható időn belül automatizálni a járművei nagyobb részét. A DARPA is jóideje kisérletezik ezzel, a műszaki egyetemek is végeztek/nek ilyen jellegű kutatásokat.
    De messze vagyunk még attól, hogy tömegcikké váljanak a robotautók.
    A kisérletek/tesztek nagyon idő és erőforrásigényesek, így bedobták az egészet a köztudatba, a "civil szférába ", hadd szokják a népek. A közutakon, "mindenki" bevonásával nagyságrendekkel több kisérletet, tapasztalatot gyűjthetnek, mint a laboratóriumokban, és a költségek is megoszlanak. Ki tudja, lehet, hogy a civilek is bedobnak egy csomó pénzt és munkát. Fő a biztonság.
    A Google és a többi cég állandóan olyan piaci réseket keresnek, ahol terjeszkedhetnek. Ezek a tőkeerős vállalatok, ha nem találnak ilyen réseket, akkor kreálnak maguknak: népszerűsitenek valami újat, valami olyat, ami mellé odabiggyeszthetnek hangzatos szlogeneket, amire jó esetben mindenki vevő.

    A másik, hogy abban az esetben válhat egy autó tömegcikké, ha az elég hatékony, jó az ár/érték aránya. Hiába biztonságos, ha nem elég hatékony, hiába hatékony, ha nem elég biztonságos.

    A hatékonyságért cserébe az ember hajlandó kompromiszumokat kötni. Jó dolog a biztonság, de azért ha lehet, még ma érjünk oda az uticélunkhoz.
    Egész egyszerűen, ameddig egy automata autó/kamion másfélszer annyi idő alatt teszi meg ugyan azt az utat mint az ember vezette, addig a cégek embereket fognak alkalmazni továbbra is, máskülönben a konkurencia helyzeti előnyhöz juthat, magyarán lenyom mint a bélyeget.
    De beszélhetnénk a fenntartási költségekről is, ha már hatékonyságról van szó, és biztos van még számtalan tényező.
    Sok idő, tapasztalat és meggyőző erő kell ahhoz, hogy tömegesen vásároljanak majd ilyen autókat.