#14
Itt ugye már nem az a kérdés, hogy tud-e a robot autót vezetni?
Tud. Figyeli a táblákat, jó esetben nem üti el a gyalogost, és nem padkázza le a felnit beparkoláskor.
De tud-e döntésthozni, méghozzá legalább olyan szinten, és gyorsan, mint az ember?
NEM! És a jelenlegi digitális technológiával szerintem soha nem is fog tudni.
Mi a megoldás?
Szerintem valami augmented drive jellegű rendszer. A kocsit a robot vezeti, kormányozza, de a szélvédőre feldobja az opciókat, az infót, az ember meg mint egy videojátékban dönt. A kocsi az alaphelyzetet felismerve, pl lefékez egy balesetet látva, de a júzer ezt felülírhatja, ha a balesetet egy gázszállító kamion okozta, amiből ömlik az olaj és parancsot adhat egy dzsojsztik mozdulattal, vagy átveheti a kormányt, hogy elhúzzon a csába.
Not drive, controll.
A teljesen autonom kocsik helyett szerintem valami ilyesmit kéne eröltetni. Ez az emberek többségének is jobban tetszen valszeg. Mintha csak az a két opció lenne, hogy vagy a kocsi vezet, vagy ő.
Így a felelősség kérdése is tisztább lenne. Ha a robot vezeti bele a gyalogosba a kocsit, akkor a gyártó tejel, ha a júzer felülírta a robot parancsát, akkor ő üli le a börtönben.