#7
Na igen, és a piac pedig arról szól, hogy magad köré építs egy rajongói tábort, és ezzel tartsd el a saját kis brand-edet. Ugyanezt csinálja az adidas, az epül, a mercedes, etc. Aztán idővel a sok fanboy meg fangörl rájön hogy ez tényleg minőség, és onnantól már nem csak fan, hanem tudatos felhasználó. Nyilván aki fanságból használt epült, az most ugyanúgy fanságból tolja a samsungot, és pár év múlva fogja az éppen aktuális divatos cuccot.
Amire én rá akartam mutatni az igazából az, hogy jönnek a spekulációk, cikkek arról hogy a pokolba lovagol az epül, meg beleáll a földbe, meg kidurran a lufi meg zuhan a tőzsdeértéke, meg izéhozé, aztán kijön egy új termék, kilométeres sorokban állnak a vevők hogy megvegyék, amit megvettek, azzal elégedettek, a tőzsde pedig "korrigál".
Ez rég nem arról szól hogy te add el a specifikációban legerősebb szemetet, hanem arról, hogy a felhasználói élmény legyen "prémium". Lásd pl az elcsépelt autós példát: 1,6-os 120 pacis BMV vs 2 literes 230 pacis mondjuk legyen Honda. És mégis sokan a bömbit fogják választani, mert az béemvé, a másik meg csak egy...nem bmw.
Sum up: Az egészben az nem tetszik, hogy megy a fikázás, annak ellenére, hogy a valóság a tök ellentétét mutatja a dolgoknak.