• kvp
    #6
    "Az alap algoritmusok persze ismertek, de az hány százalék mondjuk egy működő autóhoz képest?"

    Mivel a google is nyiltta tette a kodjat, ezert a sajat fejleszteseikkel egyutt olyan 70%-a szenzor feldolgozo es terkepkezelo rendszereknek elerheto nyilt forraskod formajaban. Az auto viselkedeset leiro tudasbazist kell kifejleszteni, ez maga a 'kresz' modul. Amit ehhez meg hozza kell tenni, az joreszt gepeszeti technologia, tehat az auto tenyleges iranyitasaert felelos reszek vezerlese. Ez minden jarmunel elter, ezert nem is lehet igzan egysegesiteni, viszont egy automata autohoz nem kell sajat autot gyartani, eleg egy meglevo modellt atalakitani 'taviranyithatora', ami viszont nem olyan nagy feladat. A tudomanyos kihivast a jelfeldolgozo algoritmusok jelentettek es ezek elerhetoek. Igy lehet ma mar jopar 'jatek' robotban kamera alapu automata navigacios rendszert talalni. Ezek nem annyira uzembiztosak, mint a google autoi, de nagy valoszinuseg szerint teljes meretu autoba szerelve sem utnenek el senkit, bar jopar szituacioban amikor donteskeptelenek raszorulnanak az emberi segitsegre, mig a google jarmuvei kepesek ezeket is maguktol kezelni. Ez a gyors fejlodes nyilt forraskod egyik elonye. A hatranya, hogy sok ceg nem mer belepni a piacra, mert a google-lel versenyezve nem latjak a hosszutavu uzleti hasznon lehetoseget.

    Egyebkent egy google - tesla parositasnak, tehat amikor a tesla a google technologiajat licenszelne sokkal tobb haszna lenne, mivel nem par ev mulva, hanem egy even belul megjelenhetnenek az automata autok.