Space Engineers

Katt a képre
  • laci4321
    #7380
    4K-ban igen, bár még igazából nem "játszottam" ezen a felbontáson, csak kicsit tesztelgettem a játékot.

    Az SE tipikusan az a játék, aminek a memória igénye az órási. De nem is feltétlen a memória méret (bár az se kevés, kell a 12 GB a játéknak a rendszer mellett), hanem inkább a memória sávszélesség. Egy dual-channel memóriás konfigot raktam össze, de őszintén: nem hozott akkora előrelépést, mint amekkorát vártam, legalábbis a stratégiai játékokban.

    A gép ami most dolgozik alatta, ha valakit érdekel:
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!

    CPU: Ryzen R9 3900x. 12 mag, 24 szál, 3,8 GHz
    2*16GB RAM, 3200 MHz, Cl16 Dual Channel
    NVidia GTX 1080 Ti
    1TB Samsung 970 EVO Plus NVME SSD

    Gyakorlatilag a "hátulnézetes", vagy épp belső nézetes játékok csodaszépen futnak, nem viszi semmi az FPS-t 60 alá full beállításokon, 4K-ban. Persze DX12-t nem lehet kapcsolni :D, Star Wars Battlefront II-ben amikor bekapcsoltam a DX 12-t, volt 3-4 FPS-em Ahhoz egy RTX kártya kellene. Ha kijön, és értelmes áron lesz majd RDNA2, vagy Ampere, valszeg váltok, kb. 1 év múlva, azért is nem öltem pénzt RTX kártyába most. De az is lehet, hogy egy alaplap, proci és memória csere árán Quad Channelre bővítek, mert a masszív pályaméretes stratégiai játékok sajna igénylik. Kicsit azt érzem, hogy a proci már túl erős ahhoz, hogy csak Dual Channelben menjen. A Space Engineers, vagy egy Stellaris, esetleg egy Cities Skylines, a későbbi fázisaikban, egy nagyobb galaxisban, vagy masszív méretűre nőtt városokkal, stb, stb.. mind-mind stratégiai és/vagy építgetős játék, és szenvednek a mikrolaggoktól, de hát én meg ezt a műfajt szeretem, ez van


    Amúgy a moddal amit használtam, lehet azért jóval sűrűbb aszteroidagenerálást is beállítani , itt tudod megnézni. Az aszteroidákat amúgy egész stabilan kezeli a játék, szóval biztosan beállíthattam volna én is sokkal sűrűbbre, de nem éreztem szükségét. Azért a képen így is egy 20km széles aszteroida sáv van, a bolygó körül és így is csak egy kicsi körcikk látszódik ebből, így is több 100 aszteroida alkotja a gyűrűt, nem éreztem szükségét még sűrűbbre állítani.

    DE! úgy döntöttem próbáljuk ki milyen lenne a legsűrűbb beállításokkal. Nos az eredmény.. Hát itt már figyelni kell hova navigál az ember

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!

    A mod működése: (az aszteroida sűrűséget a világ beállításaiban kell beállítani, nem itt, így sajnos minden bolygón ugyan olyan lesz a sűrűség, nem lehet olyat, hogy bolygónként más)


    0.9-es (90%-os) aszteroida sűrűség:


    1.0-s (100%-os) aszteroida sűrűség:


    1.0-s (100%-os) aszteroida sűrűség videóval:



    Alsó hangon is ez így több ezer aszteroida.