#89
Én nagyjából végigfutottam. A biztonsági és üzembiztonsági kockázatokat a tanulmány egy kézlegyintéssel intézi el kb. Sehol nem jeleneik meg az, hogy micsoda energiaköltsége van annak, hogy ezt te folyamatosan vákuum alatt tartsad és ha egyszer is ki kell hermetizálni, akkor mennyi idő alatt érded el az üzemi állapotot...
Ezen felül csak két pont közötti vagy nagyon kevés megálló kapcsolatra alkalmas. A váltás hogyan oldódik meg a javasolt leágazásoknál? Mert pl. nem emlékszem, hogy ezzel foglalkozott volna. Egy vonat nagy sebességnél is átmehet a váltón. Ez a valami hogyan fog irányát váltani...? Igen, a csőpostában van váltó, de ott nem több tonnás vackokat szállítasz és nem közel hangsebességgel...
Legfeljebb kétszer gyorsabb egy vonatnál, de sokkal sokkal rugalmatlanabb a rendszer. Nem csak a műszaki követelmények miatt, hanem ezért is rossz ötlet. Folyamatos működésre van kitalálva. Apró hiba, hogy terhelés elszolás nem folytonos, mert az emberek nappal szeretnek utazni. Este is folyamatosan forog majd a rendszer, ha alacsony a kihasználtság?
És, ha örgeszik a rendszer? Minden hibahely kiváltásnál le kell állítani az egészet. A vasútnál meg tervez be kitérőket és a forgalom fenntartása mellett lehet javítani szakaszokat. Ez is lehetetlen.
Az építési költségbecslés is elég fura. A sima vasút az édes anyaföldrer fektethető megfelelő előkészítéssel. Ez az egész meg oszlopokon fut. Mi a frásztól lenne ez olcsó...? Nem csak a csőnek, de az egész tartószerkezetnek földrengésállónak kell lennie. Nekem ez sokkal durvább követelménynek tűnik, mint a vasút.
stb.
A merészség részt megint nem érted. Repülni kezdetben veszélyes volt, de a technológia működött és megvoltak a korlátai. BTW a transzkontinentális repülés korszaka meg csak az '50-es évek végén jött el, addig maradt a hajó vagy vasút hosszú távon is...
A villanymotorban meg semmi merész nem volt. A villanymotor megalkotásakor már évszázadok óta alkalmaztak forgógépeket. Az erőforrás változott meg.
Ennek az egész rendszernek a baja az hogy cső és vákuum kell. Tudod te, hogy pl. milyen cső kell ahhoz, ami kibírja ezt a vákuumot...? Néhány milibáros de legfeljebb 10-20 milibár vákummnál a vasúti tartálykocsik úgy omlanak össze, hogy ihaj, pedig nem papírvékonyak és acélból vannak.
Akkor szerinted majdnem 1000 milibaros vákummot mi bír ki. Mert a 100-1000 Pa nyomás kvázi ezt jelenti. Jó sok anyag kell bele.