• Molnibalage
    #74
    Mert látjuk azokat az alapvető problémákat, amik elkaszálják a tervet.

    A '60-as évek űrversenyéhez mérni a helyzetet meg elég nagy butaság. Akkor már tudtak rakéta hajtóművet készíteni. A kérdés az volt, hogy olyat is, ami értelmes terhet gyorsíthat -e a Holdig.

    Ennek a valaminek alapvető problémája, hogy műszaki fogalmak szerint marha erős vákuum van benne. (Az űrhöz képest meg nagy 0.) Ez önmagában olyan biztonsági és műszaki követelményekkel kapcsolatos problémákat vet fel, ahol nem az a feladat, hogy egy meglevőt kell továbbfejleszteni. Eleve elkaszálják az egészet, hacsak ha nem fogadsz el bizonyos dolgokat, amik viszont elfogadhatatlanok. És akkor még a gazdaságosság fel sem merült.

    A TGV "csak" egy nagyon gyors vonat, de pont úgy síneken fut, mint ahogy a Flying Scotchman tette vagy világ legyorsabb gőzmozdonya, ami elérte a 200 km/h-t is. Csak a teljesítménye és az aerodinamikája jobb és az egész rendszer nagyobb sebességre van felkészítve, tehát más a műszaki specifikáció és elvtárt színvonal. A TGV attól még "csak egy vonat".