kvp#70
A felallas es a jarmuvon jarkalas lehetosege arra jo, hogy az emberek nem erzik magukat bezarva. Ettol persze a tobbseg meg ulni fog, de onnantol a klausztrofobok sem erzik magukat egy ulesbe kotozve. Tovabba baj eseten a jarmuvon belul is tudnak mozogni, tehat kevesbe erzik kiszolgaltatva magukat. Az, hogy ebbol mi az erzes es mi a valosag mar mas kerdes.
"átfutották-e a tervezetet?"
En pl. igen, de a jarmu elejen a kompresszort tovabbra sem ertem. Miert lenne ra szukseg, ha a 'menetszel' is kepes annyi levegot besuriteni, hogy a jarmu a legparnan lebegjen. Az egyetlen technika problema, hogy a linearis motornal nagyon pontos tavolsagot kell tartani a meghajto felulet es a jarmu alja kozott. Ezt idealis esetben ugy lehetne elkerulni, hogy a csik allo helyzetben van, tehat oldaliranybol kell pontosan beallni, de a palya feletti magassag valtozhat a sebesseg es az epp aktualis legnyomas fuggvenyeben. Ez az elrendezes a vizszintes iranyu palyantartast is megoldana, tovabba a vilagitas/legkondi kivetelevel semmilyen fogyaszto nem lenne a jarmuvekben. Ezek tapellatasat pedig a meghajto linearis motor magneses terebol is el lehet venni egy megfelelo legmagos trafoval. Az agt-s uzemmodot leszallas utanra pedig azert tartom jonak, mert akkor a palya egy reszen (akar az allomasokon kivul is) mehetne sima felszini modban, persze max. 120 km/h koruli tempoval.
ps: Ram kompresszio eseten raadasul a jarmu orra akar atlatszo anyagbol is lehet, tehat lehetne jegyet venni a legelso sorba is. (a megsporolt gepeszeti resz tomegerol nem is beszelve)