• kvp
    #67
    Szerintem ahhoz, hogy ez gazdasagos es az emberek altal hasznalt legyen, erdemes lenne:
    -akkora meretben megepiteni, hogy beferjenek a szabvany kontenerek
    -fel tudjanak allni es jarkalni az utasok, mint egy vonaton
    -vagy tenyleg a fold ala, vagy atlatszo csobe helyezni
    -a csoveket akkorara kesziteni, hogy a jarmubol kiszallo utasok elferjenek a jarmu es a fal kozott (a jarmuvekre pedig befele nyilo ajtok kerulnenek, mint a repulokre)
    -biztonsagi megoldasokat telepiteni: amennyiben egy jarmu leer a cso aljara (tehat megall valami miatt), akkor biztonsagi szelepeket nyitna ki amik legkori nyomas ala helyeznek a csovet es minden csodarabban lenne egy legmentesen lezart es csak egyszer nyithato veszkijarat (lasd aluminium sorosdobozok nyitasa)
    -a kompresszort en lecserelnem egy sima ram kompresszorra, tehat a jarmu mozgasi energiaja es orranak kialakitasa suritene a ritkitott legkort a jarmu ala felfuggesztesnek (kis sebessegnel pedig gumikerekeken gurulna/allna), igy a jarmube nem kellene jelentos energiaforras, csak a palyat kellene meghajtnai (a linearis motort)

    A fenti modositasok mellett a rendszer relativ energiaigenye tovabb csokkenne, bar a jarmuvek nagyobbak lennenek, tehat kisebb lenne a hasznos tomeg, viszont sokkal biztonsagosabbnak erezne mindenki es lehetne teherszallitasra is hasznalni. A csobol kierve pedig sima linearis motoros agv-kent viselkednenek a jarmuvek, tehat a palyaudvarokat meg lehetne epiteni a mar ismert modokon.

    (agv: http://en.wikipedia.org/wiki/Automated_guideway_transit)