• asgh
    #6
    Jobs nem azt mondta, hogy a felhasználók nem tudják mit akarnak, ezért meg kell nekik mondani, hogy mi a jó nekik, hanem azt, hogy a felhasználók nem tudják _megfogalmazni_ mit akarnak, ezért a fejlesztőnek kell megérteniük a felhasználói igényeket és olyan megoldásokat kell fejleszteniük, ami a felhasználóknak maguktól eszükbe sem jutna. Nagy különbség.
    Az MS viszont sosem ezen paradigma szerint működött, ezért nem találja a helyét ebben a világban. Az MS-nek az Office csomagon túl sosem volt igazán innovatív terméke, amit sikerre is tudott volna vinni. Az MS rendszerint mások által felfuttatott piacokra nyomult be és piaci erőfölénye segítségével bevezette a saját szabványait, amely által tovább erősítette a piaci erőfölényét és így tovább. Sosem kellett tehát közvetlenül a felhasználók igényeivel foglalkoznia, mert azt megtették helyette mások, neki csak a már kialakult iparágon belüli pozícióit kellett erősítenie. Így aztán, amikor innovatív területre merészkedett, ahol nem számítanak az MS szabványok, hanem közvetlenül a kell felhasználókra koncentrálni, be is bukott az egész.