• Kornan
    #68
    Ennél kicsit árnyaltabb és összetettebb a helyzet, de kétségkívül ez egy jelentős tényezője annak, amit mi problémásnak tartunk.

    Én pl végezve az iskolával alig emlékszem arra amit tanultam és sajnos a legtöbbre nincs is szükségem, vagy mert nem szakmai, iszonyat felületes, elavult vagy több egyszerre... Azonban amikor ilyen csapatmunka volt, vagy egy féléven átívelő nagyobb projektet kellett megvalósítani azok nagyon hasznosak voltak. Több állásinterjún szóba meg is kérdezték, hogy akkor milyen nagyobb projektekben vettem részt és akkor részletesen számoljak be róla mi volt. Amúgy informatikus vagyok.

    Én lehet kicsit radikálisan újító eszméket képviselek,de végiggondolva arra a következtetésre jutottam, hogy a jelenlegi formájukban az egyetemeknek rossz a hatékonysága és az internetről tanulva ugyanazt meg lehet tanulni töredék idő alatt. Most is arról vagyok kénytelen bepótolni rengetek mindent. Arra jó az egyetem, hogy igazolják, hogy az illető képes elviselni bizonyos terhelést és rendelkezik bizonyos képességekkel, pl 70 oldal kívülről való megtanulásával. Mint mondtam árnyalt a helyzet, nem 100% haszontalan az egyetem, de szinte minden mérnök ismerősöm kiábrándult a rendszerből, nem képesek kihasználni a 21. század nyújtotta lehetőségeket, kevés az önkritika, önellenőrzés, fejlődés. Lehet ezt a feladatot nekünk kellett volna annak idején ellátnunk, de senkiben nem volt meg a kellő önbizalom a szervezett cselekvés elindításához.

    Ha rajtam múlna én olyan rendszert alakítanék ki, ahol a tudás ingyenes és 100%-ban fent lenne az interneten tanulásra kialakított formában összegyűjtve. Egy jól kialakított interaktív tananyag nagyon hatékony tud lenni. Az egyetem csak vizsgáztatna, nem lennének előadások, aki átment a vizsgákon az felvennék. Bárki vizsgázhatna, aki középiskolás az is. Utána a felvett emberek bekapcsolódhatnának különféle projektekbe, stb, amit többek közt cégek szponzorálnának. És bele is szólhatnának az ott folyó tevékenységekbe.