Gyűjtögetős kártyajáték a Mojang-tól
  • Pio
    #19
    Szerintem ez és a Hearthstone nem igazán konkurenciái egymásnak, hisz ez a játék már lényegileg megjelent, a Hearthstone pedig talán év végén jön ki.

    Ami a két leglényegesebb kérdés az ilyen mikrotranzakciós játékoknál:

    Minden tartalom elérhető ingyenesen?
    Ebből mind a két játék ötösre vizsgázik, hisz ingame pénzzel beszerezhető minden lap.
    Talán a Hearthstone csillagosra is, hisz ott egyrészt minden alappaklit megkapsz ingyen, másrészt úgy tudom craftolással direktbe le lehet majd gyártani a hiányzó lapjainkat. Itt ugye a szerencse nem zárható ki teljesen, a heti 6 direktben megvehető lap ugyanis random.
    Az, hogy mennyit kell játszani ehhez igazából tökmindegy, ha jó a játék, játszol vele és összejön, ha nem jó, akkor úgyse fogsz vele játszani, hiába van meg a hiányzó lap.

    PvP-ben összekerülök olyanokkal, akik sokkal erősebbek nálam?
    Egy játékos PvP teljesítménye egyértelműen két tényezőtől függ leginkább: a pakli erősségétől és a játékos skilljétől.
    A kettő közös mérésére a legtöbb játék valamilyen ELO (legyünk rá büszkék, magyar származású ember találta fel!) rendszert használ. E rendszer lényege, hogy kapsz valami ratinget, ami ha nyersz, nő, ha vesztesz, csökken. Pofonegyszerű, nem hinném, hogy a Mojangnak gondot okozna jól leprogramozni, a Blizzard pedig vérprofi benne (starcraft, wow pvp). Innentől kezdve pedig egy dolog számít igazán, egyetlen dolog tudja ezt elrontani az pedig nem más, mint a játékosbázis mérete. Tökmindegy, hogy mennyire jó az ELO rendszer, ha egy időben kevesen játszanak, akkor - némi várakoztatás után - nagy ELO különbségűeket is össze fog dobálni a rendszer és máris kapod a nem kiegyenlített, nem jó játékélményt jelentő meccseket. A Blizzard esetében azt hiszem vitán felül áll, hogy ez a játékosbázis rendelkezésre fog állni, de úgy gondolom, hogy a Mojangnál se fog annyira leapadni, hogy ne találj szintedbeli ellenfeleket, pláne, ha a középmezőnyben játszol.

    Röviden, tömören szerintem e két játék közt elsősorban a játékélmény az, ami döntő kell, hogy legyen, a "logisztikai" részét tekintve mindkét játék teljesen rendben van.