physis#74
Szerintem értékes volt ez a feladat, én az ilyeneket értékesnek tartom, ezek ürügyén belső képeket lehet megmozgatni és ütköztetni, amik ott lenn lapulnak a mélyen az emberi képzetben, nem is teljesen tudatosan. Állítólag minden embernek van egy fizikai világképe, tudatosan vagy tudattalanul, még a kisebb gyereknek is. A gyerekek kb. az arisztotelészi fizikának megfelelő belső képzetekkel indulnak, és ez jó esetben továbbfejlődik, de nem magától (a nem-mérnök felnőttek a hétköznapi életben többnyire megtartják az arisztotelészi fizikát), hanem a tudatos fizikatanulás során. Az oktatásban az a nehézség van, hogy a képleteket úgy is meg tudja tanulni az ember, hogy a belső fizikai világát valójában érintetlenül megtartja, és a képletet csak zárványszerűen teszi magáévá. A belső képeket nehéz igazából elérni, ezért jók szerintem az ilyen feladatok, amik rákényszerítik az embert a belső képek ütköztetésére.