• llax
    #12
    A leírtakkal részben egyetértek, részben nem.

    Egyetértek annyiban, hogy az emberek többségére igaz, amit leírtál. De a többség nem is használ reklám blokkolót.

    Amiért nem: A nethasználók között is főleg a talán picit haladóbbak szoktak blokkolókat használni. Azt is képesek voltak megtalálni, ugyanúgy, ahogy a számukra szükséges, nekik megfelelő terméket is meg tudják találni az internetnek köszönhetően. A nethasználók azon része, akiknek többet jelent az internet, mint valamilyen FB-os hoax lájkolása, megosztása, Yotube videók szüntelen nézegetése stb..., azok régen nem a hirdetések alapján tájékozódnak. Szinte nincs olyan termékkör (főleg amit reklámoznak is), amivel kapcsolatban ne születnének tesztek több, független helyen is. Ha mégsem találni tesztet, akkor is össze lehet rengeteg véleményt gyűjteni pl. fórumokról, aki jártasabb az ilyen keresésben, már jó eséllyel el tudja különíteni az objektív véleményt a fröcsögéstől. Majd ezek alapján képes döntést hozni.

    Saját példám: egy kinézett műszaki cikkel kapcsolatban minimum teszteket keresek, a gyártó honlapján szétnézek, letöltöm a kézikönyvét (mert néha a titkok abban vannak, pl egy alaplapon a PCIE sávok kiosztásának elérhető variációi, TV DVB-T vevőjének egyes képességei stb...). Aztán nem ritkán kiderül, hogy nekem mégsem lesz jó az a típus, amit elsőnek kinéztem és alaposabb tájékozódás nélkül simán megvettem volna...

    A példádra: ha valami új fajta gumit keresnék, akkor minimum keresnék olyan webshopokat, ahol nagy a válaszék. Még akkor is, ha nem onnét venném: csak tudjam, milyen választék van az általam addig ismert helyeken kívül. Mi több, a véleményeken túl már gumiteszteket is lehet találni a neten...


    További gondok a "mai" helyzettel:

    A bajok ott kezdődnek, hogy egyre több weboldal betöltésekor a letöltött adatok mennyisége sokszorosan meghaladja a hasznos tartalomét (némely híroldalnál a letöltött adatok 90-95%-a már a reklámhoz tartozik), mobilnettel ez drágán és lassan töltődik le, egy kicsit korosabb gépet simán belassít a sok flash.

    Ott folytatódnak, hogy sok embernek még a feje is megfájdul a sok képébe villogó reklámtól, a flash reklámok kifejezetten zavaróak tudnak lenni, a "hangos" reklámokról meg ne is beszéljünk. A következő lépés mi lesz? Ha a videót nem nézed végig, még az ablakot/lapot sem tudod majd bezárni?

    Továbbá a reklámügynökségekhez is beszivárogtak a korábban inkább csak warez oldalakon látott különféle "csali" és adathalász célú reklámok (Te vagy a 1.000.000. látogató..., nyerj zöldkártyát..., ingyen iPhone stb...), tehát sok helyen már "minőségi" válogatás sincs, ezzel már-már kezd veszélyes is lenni a dolog.

    Úgy gondolom, már átestek a ló túloldalára a reklámokkal. Pl. 10 évvel ezelőtt még csak a felugró ablakok blokkolásához használtam segédprogramot, a többi, nagyobbrészt statikus reklám nem nagyon zavart, a mainak töredéke kapcsolódási sebesség mellett sem.
    Az elmúlt években az ABP volt a fő ok, ami "rászoktatott" a Firefox-ra...