• kvp
    #6
    A mobiloknal foleg a reselesi frekvencia pulzalasa kepes zavart okozni a kornyezetukben levo elektronikakban. Ez jellemzoen fokent azokat a rendszereket erinti, amiket meg a mobilok elterjedese elott terveztek. Ilyen az analog radio, az analog erositot es bemenetet hasznalo hangfal, de ilyen a regi arnyekolatlan soros kabelu eger is, foleg amik meg a regi ellenorzoosszeg nelkuli, lassabb soros vagy usb protokollt hasznaljak. Itt a zaj veletlen tuskeket dob a binaris vagy analog jelbe, ami hangszoron kattogasnak hangzik, mig soros adatfolyamban a protokoll adatbitjeit zavarhatja ossze. (tehat az eger ugral vagy kattint, a billentyuzet veletlenszeruen gepel) Modernebb rendszereknel egyreszt van arnyekolas, masreszt van ellenorzo osszeg a csomagokon, hogy a fenti hibak ne johessenek elo.

    Repulogepeken is foleg azok a gepek erintettek, amiket meg a mobiltelefonok es a kisebb szamitogepek elterjedese elott terveztek, mivel ezek meg nem vedettek a digitalis zaj ellen. Minden ami modernebb nagyjabol rezisztens, mert egyebkent a sajat fedelezeti elektronikajanak zajara is erzekeny lenne. Mivel eleg sok olyan utasszallito gep repul meg, ami tobb mint 30 eves, ezert a problema meg egy jo ideig fennall. Ezeken a gepeken egyebkent csak az utasok ulohelyetol fugg, hogy zavarjak-e a rendszereket vagy sem, tovabba a legtobb pilota azert kepes a helyen kezelni egy tranziens hibat. (tehat mondjuk ha egy pillanatra beriaszt egy tuzjelzo, de aztan azonnal ki is kapcsol)

    Az meg, hogy a lekapcsolast kerik (es nem a flight mode-ot) azert van, hogy az emberek odafigyeljenek az utaskiserokre. Persze ez a tajekoztatas is eleg folosleges, ma mar buszon es vonaton sem mondjak el az utazas elott, hogy hogyan kell kimenekulni ha baj van. (csak ki van irva par helyre)