• NEXUS6
    #25
    Az atomhajtóműves bombázóknál volt zárt primer körös/hőcserélős hajtóműre terv. Azt hiszem meg is építettek valami ilyesmi hajtómű prototípusát, de szintén a rakéták miatt ezt az egész projektet is elvetették. Olcsóbb, biztonságosabb egy rakétát csücsültetni szépen a silóban/tengeralattjárón, mint egy atomrepülővel a nap 24-órájában járőrözni. Aztán ugye egy ilyen gép sérülékeny is, kell hozzá marhaképzett személyzet, akit a misszió után vissza kell hozni az ellenséges légvédelmen keresztül, meg az se egy jó móka, ha saját terület felett balesetet szenved.

    A hatékony ürszállítűási rendszer kifejlesztésének stagnálása és a nagysebességű szuper/hiper-szonikus utas/teherszállító, esetleg bombázó repülők fejlesztésének felfüggesztése úgy tűmik, hogy erős kölcsönhatásban van egymással.
    "Sajnos" azonban, mivel nincs is igazi katonai igény ilyen kaliberű gépre, az oroszok új lopakodó bombázója is csak szubszonikus lesz végül úgy tűnik, ezért a nagyméretű, nagy sebességű gépek fejlesztése, így az SSTO rendszerek szolgálatba állása további évtizedeket fog csúszni.