MSM - Legyünk mi is Zengő Zolik
  • Boscolahm
    #16
    Sziasztok!

    Nekem is nagyon tetszik a MotorSport Manager! Elképesztően beszippantott. Tudom és olvastam is (az összes eddigi bejegyzést elolvastam tapasztalat szerzést gyanánt) a kommentekben hogy rengeteg hiba van benne, amiket magam is tapasztalok és néha a billentyűzetem is, mert olyanokat ráb….ok… de mégis… Ez valami teljesen új, hiánypótló termék a piacon… gondolom aki csak egy kicsit is oda van a benzingőzért, azt rendesen megcsapta a játék, no! meg az idejét is  Szerintem sok kis Zengő Zoli született idén 
    Lehúztam én is az oktatómódot, egy teljes szezont az európai szériában a ZTR-el (most nincs előttem a játék, lehet rosszul írtam), amerikai csapattal, de csak rövid versenytávokat menetem, hogy minél előbb az év végére érjek és több tapasztalatom legyen.
    Most újrakezdtem az EastWood Motorsporttal, ők angolok. Teljes versenytávokkal (45-60 kör.) Csaj pilótájuk nagyon jó és csak 20 éves, a másik spanyol ő 24 (sajnos a név memóriám nagyon vacak). Nem töltök vissza semmit, csak egy dolgot. A politikai szavazásokat. Azt minden esetben random generálja a gép, szóval azt úgy alakítom, ahogy szeretném. De versenyt vagy bármi mást azt soha. Bár néha tényleg türtőztetnem kell magam rendesen. A 9. futamot nyomom majd most éppen. A csaj vezeti a világbajnokságot, a spanyol csávó meg második összetettben. Magák a versenyek szerintem elég „egykaptafásak” de mégis élvezem őket. Nekem a taktikám, hogy a verseny elején mindig a legpuhább gumik kerülnek fel, és addig maxon megyek, amíg tudnak előzni reálisan a pilótáim. Itt mindig meg kell találni, hogy melyik pályán mikor és mennyit kell visszavenni a motorból és a gumikból (pályák sem egyformán falják a gumikat és eszik a benzint), mert mindig úgy taktikázom, hogy a lehető legtovább kint tartsam a két autót. Ekkor üres a terep és jó időket tudnak menni. És! a lényeg… hogy itt még tele kell tankolni az autót, de a következő boksz kiállásnál már nem kell bele sokat tankolni, mivel akkor már nem szokott hátra lenni a verseny egyharmada sem, és az autóval is szoktam spórolni a középső etapban, már amennyire kelhet és az az utolsó részben (utolsó, második tankolás után) mindig maxra tekerek mindent és úgy engedem ki őket, akár a verseny végéig is. - Sőt! Nem egyszer visszatekertem a motorból, mert akkora volt az előnyöm, és így kevésbé használódik a motor és így a szerelőim is kevesebb időt fognak elcseszni az autók rendbetételére a verseny után. - Már amikor kijönnek a boxból vagy akkor az élen vannak, mivel a második boksz kiállás nagyon rövid, mivel keveset kell tankolnom, (felvettem egy szerelőt, akinek 17-es volt a boksz utca statisztikája, a másiknak alapból 18, majd jött egy ajánlat, hogy 500.000,- ért mindegyiké nő kettővel, amit el is fogadtam) vagy gyorsan az élre állnak mivel mindenki bajlódik vagy takarékoskodik, aki meg nem az úgy is bedöglik, vagy elfogynak az abroncsaik, én meg szinte üres tankkal friss gumikkal megyek. Ezt lekopogom egyszer nem jött be. Safety car miatt. Igaz a másod pilótámnak jól jött ki a dolog, ő győzött, de csaj befürdött és csak 6. lett, de mikor a GMA átvizsgálta a kocsikat, valakit hátrébb soroltak (itt elmorzsoltam egy könnycseppet) csalás miatt, így már elő is lépett az 5. helyre.
    Amit én is megtanultam, vagyis alkalmazok, hogy a jövő évre szánt autó építésnek a költségét a minimumra kell állítani. Mivel addig is tudom használni a pénzt és inkább abból fejlesztek év elején gyorsan a kocsikba alkatrészeket, és utána ráérek spórolni ha minden kész. De amúgy hülyeség félretenni, mert azt az összeget úgy is visszakapom, csak addig nem tudom használni, mert zárolják, aminek sok értelme nincs, szóval van pénzem, csak nem tudom felhasználni.
    Másik. Én mindig a teljesítmény-t választom a fejlesztésnél, majd a szerelők feltolják a megbízhatóságát. Ez az évad második felére rendkívül kifizetődik. Gyakorlatilag „egyed uralkodók” lehetünk. Próbálok úgy fejleszteni, hogy nem a következő versenyt nézem meg, hogy arra mit ajánl, hogy az autó melyik alkatrésze lesz lényeges a futamon(adott pályán), hanem az azt következőét, mivel mikor legyártom az alkatrészt van hogy csak 20 vagy 40%-os a megbízhatósága, de már alapból bitang nagy teljesítményre képes. Ezután felhúzom a megbízhatóságát minimum 80%-ra, szerintem addig nem is érdemes beletenni az autóba, ha sokat akarjuk hajtani a motort piros zónában (előzés), mert elég gyorsan romlik. Aztán így szépen gyorsan legyártok minden alkatrészből egyet egyet (motor, váltó, felfüggesztés stb.), így az egyik autóm máris erős lett. Ezután gyártok minden alkatrészből még egyet egyet, és az ujjonnan gyártott alkatrészeket, a jobbat teszem az első számú pilóta kocsijába, az abból kiszerelteket meg a második számú pilótájába. Mikor ezekkel is végeztem, akkor a jobb alkatrészeknek elkezdem feljebb húzni a teljesítményét a maxra. Nekem így a 8. futamra az összes alkatrész értéke, mind a teljesítményük, mind a megbízhatóságuk 100%-on volt. Igaz ennél a csapatnál második szinten van az üzem vagy milyen épület, ami plusz 10 pontot ad szerelői tevékenységekre, így 20 ponttal gazdálkodhatom, plusz a szerelők. Gyakorlatilag ebben a ligában így már rendelkezem egy űrkomppal, és egy első osztályú versenyautóval.
    Viszont amit nem tudok és minden tanácsot, ötletet szívesen fogadok és kérek, hogy a következő évre, mikor tervezem az új autót, akkor abba mi számít bele, hogy minél jobbak legyenek az alap értékei, mármint a felfüggesztés, motor stb. Valaki azt írta, hogy a szerelő csillagai, valakinél meg azt olvastam, hogy az épületek szintjei. Vagy esetleg mind a kettő? És az is ide számít, hogy mennyit költök a beszállítókra (gumikopás, üzemanyagfogyasztás stb.)? Ezt nem látom át.
    Amúgy mikor a ZRT-nél voltam első évemben minimum 4 csillagosak voltak az autó alapértékei (gumikopás, fejlesztés, üzemanyag fogyasztás, gumihőmérséklet), viszont mikor nekem kellett év végén a következő évre megrendelni az alapkonstrukciót azt hittem bef*sok. 14 millából csak egy „ócskavasat” tudtam összerendelni… Mondom itt valaki sikkasztott tavaly, hogy ilyen autót tudtatok összehozni… ;)
    A másik amit nem értek, hogy a versenyzőnek és a csapatnak a „piaci érték” mutatója soha a büdös életbe nem nőnek? Mi kell ahhoz, hogy feljebb tudjam csalni az értékeiket. Mert a ZRT-nél volt egy Valdes nevű fazon, aki jól is versenyzett és 100%-os volt a piaci képessége, szóval a sz*ros alsógatyájáért oda voltak a piacon, de itt ilyen téren most mindenki „lúzer”… ha világbajnok lesz a csaj, nőni fog neki az értéke? És a csapaté, ha konstruktőr világbajnok lesz?
    Amúgy felmenni semmi kép nem akarok, hallom mekkora szívás. Még pár évig itt lent erősítem a csapatot. Bár bonyik már most vannak, mert a csaj addig nem hosszabbít, amíg a spanyol csávó (asszem Arbeola a neve) a csapatnál van. Persze a csajnak most év végén lejár a szerződése. Szívesen megtartottam volna a spanyolt, mert amit tudnia kell egy másodpilótának azt pont tudta ennyiért.
    Amúgy van egy épület, amit érdemes felhúzni, valami megfigyelő részleg névre hallgat, mert rengeteg fiatal titán versenyzőt „kilokkol” (vagy mutat meg hirtelen, amint elkészül az ojjektum), nekem 138-as szám villant fel a megfigyelő részlegen hirtelen, persze vannak közötte már ismert pilóták is, akiknek csak felfedte az értékeit, skilljeit. Amit hiányolok, az kár, hogy nem lehet saját autóversenyző palántákat kinevelni… jó lenne egy akadémia vagy valami hasonló.
    Amúgy itt az európai versenysorozatban szerintem érdemes magas „előzési” értékkel és „sima vezetési” értékkel rendelkező pilótákat igazolni, mert a rajtnál az elején úgy kell áttörni, amilyen gyorsan csak lehet. Persze jártam már úgy is, hogy feljött a 14. helyre, aztán visszacsúszott a végére 20.-nak. Ekkor gondoltam rá 72. szerre hogy most már kéne vennem egy tartalékbillentyűzetet is… De aztán a menők elhúztak előre, a silány csapatok meg „sodródtak felém”, elkezdte a néne leelőzgetni őket. Mondom végre valami sikerélmény is lúzereknek… amúgy az elején tényleg csak arra kell figyelni, hogy ne szakadjunk el az elsőtől nagyon, a boxkiállásnál, úgy is simán beérjük őket. Még más bajnokságokat nem próbáltam, nekem egyenlőre bőven elég ez is. Az is gáz, ahogy olvasgattam, hogy szerződtetsz egy szerelőt, etetgeted, pátyolgatod, pelusozgatod azt bejelenti, hogy dobbant (vagyis nem ír alá új szerződést), mert már túl lealacsonyító neki itt dolgozni. Bár gondolom lehet itt arra akar sarkalni a játék, gondolja ha már ilyen „elit” kis csávód van, akkor lépj egy osztállyal feljebb és ott vitézkedj vele… már ha megnyerted a bajnokságodat. Csakhát a szerződése gondolom az év végén jár le és akkor kéne hosszabbítani és nem a szezon elején, mikor már a magasabban rangsorolt osztályban vagy. Itt most csak találgatok, nem volt még ilyenem a gyakorlatban.
    Amúgy a gémet tényleg mindenkinek csak ajánlani tudom, aki benzingőzmániás… 
    Ha tudtok megoldást vagy tudjátok, hogy a piaci érték megváltoztatása versenyzőnél és csapatnál egyaránt hogy lehetséges és hogy mi határozza meg az új autó értékeit (felfüggesztés, motor stb.) a következő szezonra történő legyártása során azt tényleg nagyon szépen köszönöm előre is ha megírjátok.

    Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Mindenkinek!