• asgh
    #35
    Pont erről beszéltem az elején: vannak kultúrkörök, amikben bizonyos tucattermékek egy időben valamiért státusszimbólummá váltak. Ezek viszont nem a terméket vagy annak gyártóját, hanem az adott időszakot és/vagy kultúrkört jellemzik. A Coca-Cola pl. ilyen.
    Ezen kívül vannak termékek, amiket eleve státusszimbólumnak szánnak, aszerint árazzák és reklámozzák őket. (Pl. luxusautók, ékszerek, stb.)
    És vannak márkák, amik eleinte minőségi átlagtermékek voltak és később csináltak belőlük tudatosan státusszimbólumot. (Pl. Rolex órák.)
    Az apple - szemben sok apple-hater állításával - az első és nem a második kategóriába tartozik.
    A marketing bullshiteket meg azért célszerű kihagyni bármilyen "értelmes" beszélgetésből, mert a marketinges mindenre ráugrik, amivel növelheti az eladásokat, ha tehát egy régióban státusszimbólummá válik a termékük, naná, hogy ráerősítenek erre, máshol meg tök ugyanazt a terméket az "átlagemberek legnépszerűbb eszközeként" reklámozzák.
    Ahogy pl. ugyanaz a fogkrém, ami nálunk mentolos az oroszoknál citrom ízű, máshol meg ánizsos, mert különböző régiókban különböző ízeket társítanak a "friss" fogalmához, a marketingesek pedig alkalmazkodnak.