• Irasidus
    #5
    Itt egy jó cikk a magánűrhajózás jelenlegi helyzetéről: Link.

    "Ez a cég láthatólag már most elindult ezen az úton, mivel a szállítóeszközük inkább pusztán cargo jellegú szállításra alkalmas. Emberek szállítására, vagy anyagok visszahozására nem. Ha ezzel alacsonyabb árat tudnak elérni, mint a Space-X, akkor betömnek máris egy piaci rést."

    Nem tudom Te mit látsz, de az Orbital-nak már 1990 volt magánrakétája. Nem nagyon van piaci rés, a piac már régóta lefedett. A Space-X csak az USA-ban olcsó, az USA-n kívül vannak olcsóbb és jelenleg megbízhatóbb rakéták is. Továbbá az Antares rakéta - mint az előző - NASA megrendelésre készült, és kérdéses, hogy ennyi beszállítóval képes lesz-e fejleszteni, illetve, hogy a megrendelések után nem szünteti majd be ennek a rakétatípusnak a gyártását! Plussz a F9 illetve Antares rakéta teljesen más teherbírású, nem valószínű, hogy ádáz konkurenciaharc kezdődne.

    Az első mondatoddal nagyjából egyetértek, meg kell találni a magánszektornak a piacot. Ami egyenlőre állami megrendelésekből, illetve kereskedelmi műholdak pályára állításából áll. Az űrturizmus mára kiderült, hogy nem képes eltartani önmagában egyetlen vállalatot sem. Többször kardoskodtál az űrbányászat mellet, hogy micsoda profitot hoz, de ugye te sem láttál egyetlen számítást ezzel kapcsolatban, vagy tévedek? Én csak a valódi számokat látom, és jelenleg az űr elérése drága és veszélyes.