• mousee
    #33
    Helyzetfüggő a dolog. Nekem sikerült pár irodát átváltani linuxra (20-50 fős kiscégek), de természetesen van backup plan. Egy konkrét példa: A gépeken XP-k voltak office 2k7-el, most ubuntuk futnak libreoffice-al, thunderbird-el. A backupot úgy oldottam meg, hogy virtualboxba átmigráltam a gép utolsó windowsos állapotát, és csináltam rá egy megosztott mappát. Ha valami doksival gond van, akkor be a megosztott mappába, virtuálgép két kattintás után néhány másodperc alatt ott van (nem kikapcsolással zárjuk, csak save state-el), és lehet csesztetni a doksit. Az elmúlt 2 évben talán egy-kétszer volt rá szükség. Hozzáteszem negyede annyi gond van a rendszerrel mint előtte az XP-s megoldással, eleinte volt lázadozás, de 2 hét után miután mindent elmagyaráztam nekik, már csendben voltak, azóta is szépen megy minden.

    Netbankos példád szerintem már eléggé idejétmúlt, sőt, inkább fordítva működik, IE alatt nem kóser valami, FF alatt pedig hibátlan. A szerveres dolgot is szépen ki lehet építeni, tény, kell egy kis idő amíg összerakod a dolgot, pl következő upgrade-kor gyanús hogy szerveren az ubuntut leváltja a zentyal, mert egyszerűbb, kényelmesebb.