• kvp
    #5
    "Bécsbe szoktam menni - elvileg a Railjet-en is van Wifi, de ritkán működik." A vezerlokocsi kornyeken erdemes probalkozni, mert ott vannak a router-ek. A masod es harmad osztalyon ugyanis nem jar. Mindezek mellett nekem becs fele railjet-es harmad osztalyon is ment a sima pannonos net. Csak a hatar utan az mar draga...

    "Nálunk a gyorsvonat és attól lefele emberi, sőt állat szállítására sem alkalmas. Kosz, nulla higiénia, a WC-t csak méteres távolságból szabad használni, büdös van, a világítás vagy működik, vagy nem. Fűtés szintén..."

    Ezt a nemetek ugy oldottak meg, hogy egyreszt eladtak a selejtezett vagonokat nekunk, masreszt megszuntettek a szemelyszallitast a nem eleg kifizetodo vonalakon. Ezek helyere vagy busz kerult, vagy ha valaki mas latott benne fantaziat, akkor magan szolgaltato.

    Egyebkent jellemzoen otletes korabbi megoldas volt a koltsegcsokkentesre az utaskenyelmet nem befolyasolo azon megoldas, hogy a mellekvonalakon megszuntettek a biztositorendszert es az allomasi felugyeletet es latotavolsag alapu forgalmat vezettek be, tehat minden vonatvezeto ugy ment, hogy barmikor johet szembe valami. Ennek mellekhatasa lett, hogy jopar atekloben a vonatnak van kirakva a stop tabla, mert ott az autoknak van elsobbseguk. Bevalt, mert a 70-es evektol 30 evvel el tudtak halasztani a vonalbezarasokat es mivel sokkal olcsobban uzemeltetheto egy-egy mellekvonal, ezert tobb jut a magasabb szinvonal es utaskenyelem eleresere. Es kb. csak fel tucat baleset volt belole tobb evtized alatt amikor szembe ment ket vonat es ossze is utkoztek, tehat a lepes anyagilag mindenkeppen megeri.