10804749371369819038.jpg
Shadowrun Returns
  • Agamemnon
    #16
    Ipon-ról:

    Shadowrun Returns: Elköltötték az utolsó garast is

    Szerző: Pacman Dátum: 2013.03.14 11:01 Csoport: JÁTÉK

    A Kickstarter nagyon bizonytalan tud lenni, jelentette ki Jordan Weisman, a Harebrained Schemes feje. A Kickstarteren megalapozott projekt azon néhány darab között van, amik viszonylag nagy büdzsével lettek megáldva. A viszonylag nagy itt azt jelenti, hogy millió dolláros a nagyságrend, hiszen a Shadowrun Returns 1,8 millióból készült.

    Weisman szerint a tömeg által támogatott séma nagyon izgalmas, de kockázatos rá alapozni.

    "A méretét tekintve igazából nagyon kis fejlesztési büdzséről van szó. Olyan projekted kell, hogy legyen ami dizájn fókuszú, nem technológiai. Nagyon sok tartalom van a játékunkba, de nem összehasonlítható a nagyszabású eposzokkal."

    Utóbbi mondatával a 30-40 millióból készült AAA-s címekre gondolt. Ezekkel szemben a Shadowrun pont olyan sorozat, ami hasznot húzhat a Kickstarterből. A hozzájárulók nagy részét elöntötte a nosztalgia, mikor amellett döntöttek, hogy támogatják.

    "Átfedés van a Kickstarteres közönségben. Általában idősebb korosztály tagjai, akik megengedhetnek maguknak egy kis kockázatot, és akiknek érzelmi kötődésük van. Az itt megtámogatott projektek közül szinte mind olyan, aminél az embereknek kötődése van a szellemi termékhez vagy az alkotókhoz. Ez a helyzet a Double Fine, a Wasteland, a Shadowrun vagy az Obsidianos fiúk esetében is."

    Annak ellenére, hogy a koncepció viszonylag biztonságos, Weisman körvonalazta, hogy mennyire könnyű elkölteni a kapott pénzt.

    "37 ezer támogatója van a Shadowrun Returns-nek. Reményeink szerint még sokkal többen vannak mint ez a 37 ezer, különben elbuktuk a játékot. Elköltöttük az utolsó garast és még többet is, hogy elkészítsük a játékot, szóval nem kerestünk rajta semmit."

    "Egyértelműen erre játszunk, bízom benne, hogy nem csak a nosztalgia játékosok, hanem azok is beszállnak, akik szeretik a mély történetet és a taktikus játékmenetet. Ettől függetlenül még bírhatják az FPS-eket, ezt a játékot meg azért kereshetik, hogy színesítsék a palettájukat. Ebből a stílusból nincs sok a piacon, ha visszanézünk, a műfaj inkább egy szűk niche rétegre korlátozódott az elmúlt évtizedben, a nagy kiadók teljesen mellőzték."