• Laza
    #10
    Az mitől is lenne cloud gaming? Semmitől, ugyanis a játék feldolgozása a Te gépeden zajlik, online tárhelyről csak a programszeletet veszed, mindent a Te géped és videókártyád számol.

    A cloud gamingnál viszont a játékok a szolgáltató szerverén futnak, és onnan csak a renderelt kép jön hozzád ... kvázi mint egy videó stream. Éppen ezért pl ehhez már elég egy olyan videókártya, amivel az adott videó streamet meg tudod jeleníteni, minden egyéb a sávszélességen, a válaszidőn és a technológián múlik.

    Mikor a Square Enix elindította a böngészőből futtatható játékait, azt is mindenki cloud gamingnak hírezte, mikor semmivel sem több, mint egy böngészőből futó flash játék ... konkrétan a böngésző letölti az aktuális pályát (pl Hitman-ben kb 100MB), majd a géped erőforrásaival futtaja. Hát ez minden, csak nem cloud gaming ... egyszerű böngészős játék, ahol csak a játék fájljai vannak tárolva a 'felhőben' (ez is milyen hülyeség, mert akkor minden adat, ami a világhálón van, az egyben a felhőben van .. és volt már 10+ évvel ezelőtt is).

    De a normális cloud szolgáltatásoknál alap, hogy a szolgáltató szervereinek erőforrásait használod, és a Te erőforrásaidból csak az input és a végeredmény megjelenítése megy.