• Etinger
    #29
    Akkor ragadjuk ki egyből ezt a mondatot:

    "Bár a haver aki már két éve wowozik osztja a véleményem. De mégis játszik vele, mert ha már elkezdte.. :/"

    Most komolyan, nem lehet abbahagyni, ha valamit elkezdesz? Én komolyan tényleg nem értem néha az embereket. Na lássuk, SC-hez és a WoW-hoz nem igen szólnék hozzá, magát az SC2-t a hatalmas rajongó SC ismerősöm (berendelte a gyűjtői kiadást most is a kiegészítőből) imádja. Szerintem is amúgy jobban kezelték az SC folytatását mint a Diablóét, bár nekem kicsit sok a jelenetek közti duma benne, de elvileg át lehet ugrani, na mindegy, lapozzunk, szóval a Diablo...

    "Talán az hogy a HC rétegnek nem elég hc mert túl sok az egyszerűsítés?"
    Nem. Jelenleg van benne egy monster power level, amivel 0-10-ig lehet a szörnyek erősségét állítani, plusz 160 szint áll rendelkezésre, a Diablo 2-es 99-cel szemben. A probléma más. A HC réteg alapból elég szűk, és ha indítasz HC karit alapból csak HC-val vagy versenyben és eleve másik történet, szóval a lényeg, nem ezért.

    "Vagy az hogy a casual rétegnek mert túl monoton és túl nehéz (főleg az uccsó nehézség)?"
    Nekik is ott a Monster Power Level, lejjebb lehet állítani, maga az inferno pedig már nyár óta nem vész. A monotonitás lehet probléma, ez viszont szerintem főleg a játékoskultúra változása miatt alakult ki. Pl sokszor én is unom már, és akkor szünetelek. De basszus 500 órát toltam, az meg szerintem baromi sok :) Valószínűleg azért is unjuk tehát meg, mert intenzíven rárepülünk. 12 éve a Diablo 2 is olyan volt, hogy elő-elő vette az ember, csodát egyik hack'n'slash-től sem kell azért várni.

    "Netán az hogy a D2 rajongói tábora szerint ez már gyerekes, és ostoba klón?"
    Nem ez a bajuk. Inkább a színvilág, a bugok, a pvp hiánya, a lag félév után, és hogy csomó extrát szándékosan nem tettek bele, hogy az érdeklődést fenntartsák, és majd apránként csepegtessék bele. Hát ezt szerintem jól elcseszték.

    "Vagy az hogy az egyik legnagyobb változás a 2. részhez képest az hogy lehet nemet választani?"
    Is. Illetve jelentősen nagyobb lett a ládánk, több cucc fér el a hősnél, a tárgyak sokkal változatosabbak, kovács és ékszerrendszer (ebben van egyébként potenciál, mert sokkal értelmesebb mint a D2 "gamble"-je), aztán pedig egy csomó kényelmes újítás. Barlangok végén kövek, a gyors feljutáshoz, egymást is a zászlók segítségével könnyebb követni (gyorsabb mint a D2 teleportja) és megjelentek achivementek is (ami nem nagy dolog, de mégis valami), illetve bár nem tökéletes, de legalább jól kezelhető a közösségi rendszer barátlistával, D2-höz képest ez is előre lépés. Most az, hogy a fizikai motorral élvezetesebb pusztítani relatív, sajnos ott több a hiba, mint az újdonság.

    (Itt most 2 kérdést átugrok mert válaszoltam rá.)

    "Netán hogy egyes tagok miután kiváltak méltó konkurenciát, és tartalmasabb játékot produkáltak kevesebb idő és anyagi ráfordítás mellett?"
    A zenéje jobb, amúgy ha a Torchlight (2) lett volna a Diablo 3, akkor hű mi lenne itt. Így is választékos a szidalmazás, de akkor meg :) Szerintem nagyon szerethető a Torchlight, nekem szimpatikus is, de látszik, hogy mennyire gyerekcipőben jár az egész. Igazából jó lett volna ha marad a Blizzard North-nál az a pár tag és együtt - régiek és jelenlegi tagok - és nem ez a gyökér aki most a Blizzardnál vezető dizájner... szal nem ez csinálhatja meg a D3-at. Szóval a TL (2) egy jó játék, de a Diablo 3-nál sokkal színesebb, a grafikája gyengébb, és mellette elnagyolt az egész. Apróság, pl nézd meg az életgömböt az egyik illetve másik játékban. Ilyen dolgok...

    Szerintem a D3 a saját kategóriájának királya, ugyanakkor sokkal, de sokkal lehetne - vagy lehetett volna jobb. Reméljük egy kiegészítő talán javít annyit rajta, mint a Diablo 2-n a LoD. Ha így lesz, mindenki elégedett lehet. Addig el kell fogadni a készítőknek az anyázást, mert ez ezzel jár.

    De azért jó volt végre érveket olvasni Tőled. Korrekt.