yossarianHUN#419
De azért volt hatalmas siker, mert Star Wars volt, nem azért, mert az embereknek bejött a játékmenete. A játékmenete gyenge volt, ebbe bele is bukott a témája ellenére is, nem véletlen, hogy a tizenmillió eladott példány ellenére alig játszanak vele.
Azt nem tagadom, hogy egy ArmÁ-nál sikeresebb egy CoD a casual vonala miatt. Ugyanakkor az ArmA egy durva szimuláció, bevallottan rétegjáték. Egy bizonyos fokú "casualság" kell, de csak annyi, hogy a játék fogyasztható legyen az átlagembernek, ne pedig csiszolatlanul egyszerű. Erre a legjobb példa a Battlefield; egy CoD-hoz képest komoly harci szimuláció (egyébként persze nem az), mégis mára közel ugyanakkora játékosközönsége van, sőt, ez a BF1 és az Infinite Warfare megjelenése után valószínűleg már nagyobb is lesz.
Az ME1 épp elég casual volt, szerintem senkinek nem okozott fejtörést se a harcrendszer, se az RPG elemek, sőt, még akár kicsit szofisztikáltabb is lehetett volna, de azért még bőven jó volt. Az a baj, hogy a második és harmadik részben tovább casuálosították, mintha bizony az első rész olyan hardcore RPG lett volna. Ez még a második résznél elment, de a 3-nál már menthetetlenül érződött a gagyiság, legalábbis RPG elemek terén. A harcrendszer csecse volt, de erről már leírtam, mit gondolok. Utoljára szerkesztette: yossarianHUN, 2016.07.09. 11:35:01