#413
Sajnos ez már az egész iparág problémája, és nem csak a játékok terén, hanem a filmeknél is előjön. Nevezetesen, hogy az új IP-be többet kell beruházni, miközben nagyobb a kockázat. Egy már bejáratott franchise-t viszont a végtelenségig lehet tolni (AC, BF, CoD, CS, Sims, GTA, FIFA, TellTale games, FC).
A franchise-k terén aztán általában arrafelé mennek, amerre a legnagyobb népszerűség van, és ez valóban a casual. Még a Dark Souls 3 is lehelletnyit elmozdult a casual irányába, egyszerűen azért, mert egyre szélesebb körben vált ismertté, így már meg kellett felelni az alkalmi játékosok elvárásainak is.
Véleményem szerint az EA és néhány más kiadó eleve az alkalmi játékosokra épít, és ennek megvannak az előnyei és hátrányai is. Előny, hogy a játékok tőkét kapnak, hátrány viszont az, hogy a casual felé mennek, miközben pl. egy indie megmaradhat sokkal inkább rétegjátéknak.
ME3-ban viszont pont a harcrendszer egyszerűsítése miatt sikerült megalkotniuk az egyik legélvezetesebb online lövöldét, ami egyszerűen zseniálisan sikerült, így én nem rónám fel ezt ennek a résznek hibaként, sőt, a ME első két részének a harcrendszerét is a harmadikéhoz igazítanám.