• kvp
    #25
    A maximalis sebesseget minden uton ugy kell meghatarozni, hogy az auto meg kepes legyen megallni ha valami akadalyozza a haladasat. Varosban ez azt jelenti, hogy meg kell tudni allni ha valaki az emberi reakcioidon kivul belep a kocsi ele. Ehhez 20-40-nel nagyobb sebesseget nem nagyon lehet hasznalni. Autopalyan a maximalis sebesseg az elottunk talalhato legkozelebbi mozgo autotol fugg, tehat ha van egy 60-al mozgo kamion, akkor azt nem jo otlet 120-al vagy tobbel megelozni, hanem a fent emlitett +20-40 az elfogadhato, azaz kulso savban 60-al halado auto mellett a belso savnak is erdemes lelassitania 80-100 kozze, igy ha barmi gond van (pl. hirtelen atsodrodik az auto a belsobe), akkor sincs baleset. Ez azt jelenti, hogy ahol a kresz szerint lehet gyorsabban menni, ott sem mindig biztonsagos. Az idojaras ezt az engedelyezett erteket tovabb csokkenti. Egyebkent a fentiek a kresz-ben is benne vannak, de csak ajanlaskent. (a jozan paraszti eszre szamitva) Akinek nem tetszik, hogy neha autopalyan a belso savban is csak 80 az esszeru maximum, az jarjon olyan jarmuvel, ahol nagyobbak a kovetesi tavolsagok, mondjuk vonattal.

    A jo hir, hogy az automata autok ezeket be fogjak tartani, tehat egy automata jarmu akkor is csak +20-al fog elozni egy 60-al meno teherautot, ha kozben 200 a folso hatar. Tovabba akkor sem fogjak atlepni a sebesseghatart, ha 30 cenire koveti oket egy masik jarmu, inkabb elakadasjelzovel szepen lassan lassitva megallnak. (a szamitogep szamara inkabb vallalhato egy +5 km/oras lassu rafutasos utkozes mint 100-al menni 50-es tablanal) Egy ido utan valoszinuleg megszokjak a hagyomanyos autot vezeto emberek, hogy automata autok kornyeken mindent be kell tartani, kulonben meg kell varni, amig a szervizesek ujrainditjak az elottunk biztonsagi okokbol elekadasjelzovel megallt autot. Szoval vagy mindenki betartja a szabalyokat (azokat is amik nincsennek is a kreszben leirva, csak a programozok hataroztak meg oket), vagy az autok utasai elobb-utobb meglincselik azt aki megszegte az egyiket es emiatt megallt az egesz autopalya. Egyebkent ha az irott es iratlan szabalyokat mindenki betartana, akkor nem is nagyon lenne szukseg automata autokra, persze az emberek egyszeruen keptelenek olyan pontosan vezetni, mint egy szoftver.

    http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M