Military.Organization.Research.Economy.
  • Renegade
    #20
    Na erről a témáról lehetne moralizálni rendesen, mondhatni komoly diplomamunkák is születtek már a témában.

    XCOM: valóban zseniális, a Mass Effect és FTL kivételével ez volt az egyetlen játék , ahol tényleg játszottam, nem egyenleteket láttam, meg valszám esélyeket latolgattam, hanem újra beszippantott mint régen :-)
    Persze sajnálatos tény, hogy ha megnézzük Sid Meier két nagy remakjét (Pirates!, XCOM), akkor a Piratesben meg volt minden ami régiben + kapott pár új dolgot, míg az XCOM dúrván ki lett herélve és kapott pár új dolgot és mégis örülünk neki :-)

    Az én véleményem (persze nagyon szubijektív), hogy sok régi gamer papíros szerepjátékon szocializálódott, és ilyen élményeket keresett CRPG vonalon, amiket meg is kapott (D&D hegyek,Mindkémia,Realms of Arkania, Wiz7,stb). Ehhez képest ma van sok csili-vili lowIQ játék, amiben a játékélmény röhejesen rapid (szinte azonnal max hp, max mana/shield).Talán ezt támasztja alá, hogy a Traveller (ős SCIFI papiros szerepjáték) több mint 1000 (ezer)%-ban túl lett támogatva, amikor az alkotó bejelentette, hogy kiadja az új szabálykönyvet, meg ráncfelvarja, ami nem azt jelenti, hogy 1 kör alatt maxra kerül a hajó, a karakter, stb :-)

    Szóval remélem, hogy ez áll a remake hullám hátterében, nem pedig a hollywoodi maszlag, ami folyamatosan jelen van a filmiparban, hiszen nem egy mai remake eredetie már némafilmben, vagy ff filmben is megvolt.