• whesterz84
    #21
    "Amit az intel tokozáson belül megold (4-6-8 mag), ahhoz az ARMnak már spéci buszrendszer, memóriavezérlő, stb kell (40-60-80 mag)."

    továbbá

    "Ezek a procik attól kicsik, hogy nincs bennük nagy cache, ami hadd ne magyarázzam mennyire fontos szerver területen. Nagy cache viszont akkor működik jól, ha van fejlett prefetch illetve elágazás előrelátás, ami megint csak elég nagy szilikon terület. Vagyis mire egy ARM magból közepesen szar szerver proci lesz, addigra felszed magára csomó plusz szilikont, vagyis se túl olcsó, se túl keveset fogyasztó nem lesz, de legalább x86-64 kompatibilis se."

    Hosszú távon mégiscsak a külső spéci buszrendszer lenne szerintem a megoldás, nem az hogy a CPU-ba nyomorogtassanak mindenféle vezérlést, aminek hátránya:
    1.) Mivel nem az eszköz architektúrájának függetlenített és központi szereplője lesz a memóriavezérlő, ezért nem segíti a különböző procik CPU-GPU-stb. együttműködését
    2.) Emellett zabálják a sziliciumfelületet, nyilván növelik a belső fogyasztást, nehezítik a fejlesztést, bonyolítják és ezzel lassíthatják a CPU belső működését

    A külső spéci buszrendszer és a DDR3-as szintnél gyorsabb, belső magsebességhez hasonló külső RAM talán hosszútávon élelmesebb megoldásnak tűnik, mint a CPU magot nehézkessé és úgymond ezzel "önzővé" is tenni a rendszerben.

    "Az ARM 64 bitje valójában 40 bit, a 8086-os procinál bevezetett szegmens-offset címzéshez hasonló, csak annál 3 fokkal bonyolultabb, elb.szottabb. Egyszóval maga a címszámítás is lassú. Ezzel szemben az x86-64 címzése az 64 bites pointerekkel dolgozik (és az lényegtelen, hogy ebből csak 48 bitet használ)."

    Ennek a részleteire elérhető valami dokumentum, mert érdekesen hangzik. Mondjuk a 8086-ost ne hozzuk ide, mert azt már a saját korában meghaladták, nemhogy az első ARM-ek...
    A 40bit még nem biztos hogy annyira gáz a 48bites vagy 64bites címzés helyett. Viszont ettől még a 64bites ARM-ekben van implementációtól függően 32db 64bites vagy 128bites általános regiszter, ez legalább olyan fontos mint a cache, és ebből a szempontból az x86 megintcsak sosem állt jól.