• Cat #11
    Szerintem ott hibáztok, hogy egy zárt rendszerben kéne nézni az egészet, pl. egy hatalmas irodaházban vagy egy luxus óceánjárón. Utóbbi 300 méter, van rajta egyszerre ötezer ember (utasok + személyzet). Mindegyik kap egy egyszerű karórát, amiben van nfc meg egy belső helymeghatározó. Felmegy a család, ezzel az órával nyithatják a szobájuk ajtaját és szolgál fizetésre a bárokban, amit a végén kiegyenlítenek. Emellett a személyzet számára rögzíti hogy melyik utas hol van, ami akár baj esetén (lásd costa concordia katasztrófa), akár a szolgáltatások optimalizálásra használható. A képzeletbeli család meg szintén tudja, hol van a kicsi gyerekük, és az egész ott tartozkódásuk kényelmesebb. Ha eltévednek - alig egy hétig vannak rajta! - egyszerűen vissza tudnak találni a szobájukba, ha kiváncsiak rá hol van mondjuk a falmászó program csak kérdezniük kell. Ilyen rendszerek ma is vannak élményfürdőkben, semmilyen extra technikai nehézsége nincs, a szobákban most is vannak hangszórók, csak a háttérbe kell rakni egy hangfelismeréssel és válaszolni tudással bíró információs rendszert.

    Nagy testvér? Mert a kapitány tudja hol vannak az utasok? Nyer vele az utas? Igen. Nyer vele a személyzet, a hajótársaság? Igen. Akkormeg?