1.) A reklmámbevétel nem egészen világos. A reklámozók a reklám költségeit beépítik a termékük árába, amit a termék vásárlója fizet meg. Csak éppen ott és akkor nem tud róla.
2.) Az internet nem a semmiből jön, hanem egy ELŐFIZETÉSI SZERZŐDÉS alapján a drót másik végébe valaki beletöltögeti a báájtokat. Vagyis fizetni kell.
Ha a tartalomszolgáltatók (pl. az újságok és tévék internetes lapjai, pl. mno.hu , hirtv.hu , echotv.hu és társaik valamint a CSAK netes hírforrások is) pénzt kérnek a bájtokért, akkor viszont nem tudok másra tippelni, minthogy a lekért infók alapján (valamilyen súlyozással) számlázzanak az internet szolgáltatóm felé, aki majd továbbhárítja. Valahogy úgy, mint a telefonszámla.
A legnehezebb kérdés az, hogy ez a megoldás hogyan fogja megváltoztatni az eddigi netezési szokásainkat. Eléggé félek, hogy sok tartalomszolgáltató durván vissza fog élni a pénzbeszedés lehetőségével (pl. elmenthetetlen weboldalak, amiket minden megtekintéskor újra le kell kérni, és számlázódik, vagy a csak megnézhető, de NEM elmenthető video anyagok arányának a megszaporodása, az ezeket fokozottabban védő -- elmentés ellenes -- szargyalázattörvények kierőszakolása, lobbizása, korrumpálgatása, vagy a fizetősség ellenére is reklámok hadának a pofánkba tömködése.