• end3
    #26
    Senki nem adhat át törvényesen, másnak olyan jogosultságot, amellyel maga nem rendelkezik. (Polgárjog után szabadon...) Az zeneszámoknak az Apple sem tulajdonosa. Legtöbbször csak a terjesztését végzi a szerzőkkel megállapodva. - Legtöbbször! (Mert egyes szerzők esetében akár kízárólagos jogokat is vásárolhat, valamint tulajdonjogot is.)

    Na most a probléma (joghézag) ott van, hogy a kiadók közül senki nem meri leírni az általános szerződési feltételekben, hogy igazából, amikor a "store"-on megvásárolsz egy zeneszámot, tulajdonképpen csak az (egyszeri!) meghallgatásáért fizetsz. Ha újra akarod, akkor megint fizetned kellene. És ha házibulira kerül a "dolog" akkor már a meghallgatók számával fel kell szorozni az árat.

    Ha pl. megvalósul az önmagát hallgatás után tökéletesen megsemmisítő mp3, film, stb., formátum, akkor majd le is írják ezt. Mert a kiadók istenigazából ezt szeretnék. Csak egyenlőre még a technikai feltételek "fityiszt" mutatnak nekik. (Na meg az emberiség "szocializálódásának" folyamata, ebből a szempontból (is!) jelenleg még problémás egy kicsit.)

    lsd.: Korábban a lejátszás után önmagát megsemmisítő DVD, BD lemez terve. Amióta ez "lejárt lemez" és a kiadók és terjesztők a "stream" szolgáltatásokban látják a jövőt azért, mert egy majd megvalósuló, "szigorúbb" hálózati környezetben minden valós időben nyomon követhető lesz. - A technikai feltételek szépen alakulnak, bár még évek, - esetleg évtizedek, - kellenek a megvalósuláshoz. (IPV6 és100 Mbps háló mindenhol, online azonosíthatóság fejlesztése, általános kamera kontroll, -(mobileszközök mindenhol jelenlévő előlapi és hátlapi kamerái,) mindenki hitelkártyájának adatai folyamatosan a "store"-okban, - ha valakinek lejár, a kiadók ill. terjesztők fogják előbb értesíteni és nem a bank, stb. Ja..., és a Facebookon fogják a profilodban üzenetként közölni, hogy a tegnapi h. bulin a bejelentettnél kettővel többen táncoltak , ezért még fizetned kell utólag néhány dollárt.... - De halad errefelé ez "szép új világ"....)

    Bruce Willis-nek a mindenhol megjelenő hír, meg "ingyen" reklám. Sztem, az új "DH" kampány része. (Kicsit "brainstorming"-oltak a marketingesek, mivel lehet a sajtót még megetetni....)