halgatyó#8
Újabb durva b**tatás az autós emberek felé. Másra ez a szarfos nem jó.
Hogy miért? Több okból:
1.) Bármely közlekedési helyzet sokkal bonyolultabb, mint egyszerűen egy sebességmérés! A vezető egy mozgókép-tömeget lát maga előtt, hangokat is hall (pl. a szirénázást, vagy fékcsikorgást, dudaszót, egy direkt elrontott kipuffogójú segédmotoros dobhártyarepesztő zaját, stb...)
Ez a "fekete doboz" -- egyelőre erről van szó -- csak a sebességet és a gyorsulásokat rögzítené, vagyis szinte semmit a valóság bonyolultságához képest.
Pl. az, hogy ki hajtott pirosba és ki zöldbe, nem a fékezés erőssége alapján dönthető el! De lehetne még számtalan példát felhozni. Vagy pl. a jelenlegi fajta sebességmérő addig megbízható, amíg a kerék tapad az útra. Ha a kerék leblokkolva csúszik, akkor a sebességmérés nullát fog mutatni (zúzmarás út esete, amely zúzmara az első napsütésre eltűnik, mire a helyszínelők kiérnek...)
Ha kamerák is lennének hozzá kötve, egy előre, egy hátulra, kettő pedig oldalirányba, továbbá mikrofonok, akkor többet érne a rendszer, viszont annyival is drágább lenne.
Ezzel elértünk a következő problémához:
2.) Csökkenti-e a balesetek számát egy ilyen rendszer, továbbá a csökkenés megéri-e az árát?
Lehetne-e más módon olcsóbban, sokkal nagyobb baleset-csökkenést elérni?
LEHETNE! Ezernyi módon, de ez a hozzászólás már megint kezd regénnyé válni, ezért erről később.
Csak két igen fontos pontot hadd említsek:
-- éjjellátó minden autóba, amely egyben a szembejövő vakítását is megszüntetné,
-- az ÖSSZES közlekedő (biciklisek és gyalogosok is) KOCKÁZATVÁLLALÁSI HAJLAMÁT és kockázatbecslési képességét helyre kellene tenni (az emberek többsége a nagyin kicsi kockázatokat nagyságrendekkel saccolja alá vagyt fölé)
3.) A balesetek okainak a nagyon durva leegyszerűsítése a használt vécépapír agyúak által: gyorshajtás...gyorshajtás... ezeknél még egy ősrégi gramofon is értelmesebb és tisztességesebb!
Egy ilyen "fekete doboz" esetén erős a gyanú, hogy nem a balesetek kivizsgálása a végső cél, hanem az autós emberek egyre durvább elnyomása, gyalázása és tiprása. Lesznek egyre gyakrabban csak egyszerűen kiszúrási célból berakott korlátozások is, ha már autóba mert ülni az a bűnöző, hát szívassuk szét az agyát -- mondják a közlekedésszervezők.
Majd lesz a lakott területen 20km/óra a sebességkorlát, meg az autópályákkal párhuzamos főutakon 40, hogy az egyre drágább fizetős utakra kényszerítsék az autósokat... vannak ilyen emberek, hadd ne minősítsem ezeket, volt már példa sok ilyen megnyilvánulásokra (ha vita lesz belőle, felsorolok néhány konkrétumot)