Valóban, ha boltban összerakott a gép, akkor a kereskedő köteles alkatrészenként garanciát vállalni. Ilyenkor elvileg le se ragaszthatják a gépet.
BRAND gépeknél (azaz a márkás gépeknél) ez másként van. Ott a gép egyetlen komplett egység. Garis időn belül nem piszkálhatod, mivel elég jó az esélyed, hogy ha gond lesz vele, akkor a szerviz jó eséllyel fogja elsütni, hogy módosítás történt. Ez, ahogy írtam, lekövethető, anno tán még a Compaq vezette be a BIOS-ban való figyelését (régi Evo W6000-es asztali gépnél jól megfigyelhető a dolog, ha bármi változás van hardver kiszerelésben, azt kapásból érzékeli és jóvá kell neki hagyni induláskor a módosításokat, ekkor menti le a logba is a dolgot). A másik, hogy egyes BRAND gyártók le is matricázzák a gépet, hogy ne lehessen kinyitni. Ezeknél érdemes megnézni a matrica feliratát, a korrektebbeknél pontosan le van írva, hogy a matrica elszakadása azonnali garanciavesztéssel jár.
Ugyanez igaz az úgynevezett barbone gépekre (ilyenek a hipermarketekben, műszaki kereskedésben kapható dobozos gépek).