#7
A repülésben is jópár baleset volt informatikai alapú, szoftverhibára visszavezethető.
Pedig ott ilyen fajta garázdálkodás szintén nem gyakori a mai napig.
Illetve a mai napig vannak gyakorlatilag 50 évvel ezelötti technológiát képviselő gépek, pl ultrakönnyű göbzik, amelyek talán sohja nem is lesznek elektronizáltak, talán a GPS-t leszámítva.
Az autóknál is a legnagyobb biztonsági veszélyforrás az elektronika maga. Lásd a lenti példákat.
És közben fennáll a "veszélye", hogy egy idő után minden forgalomba helyezett kocsi integrált informatikai/elektronikai rendszerel lesz felszerelve. Az, hogy valamilyen szenzor miatt nem működik rendesen a kocsi motorja a legalapvetőbb dolog, és már vagy 20 éve problémát jelent, de minnél bonyolultabb képességekkel ruházzuk fel az elektronikát, annál nagyobb galibát tud okozni.
Valójában a határt mindíg az jelenti, hogy az elektronizált autózás költségei (és ebbe beleértendők a balesetek miatt kifizetett kártérítések is) mikor lépik túl az elektronika miatti megtarításokat, illetve plusz bevételeket.
Szerintem ilyen soha nem lesz, ezért üzletileg mindíg meg fogja érni csippekkel teletömködni a kocsikat. Minnél megbízhatatlanabb az elektronika annál jobb, annál több melót adnak a márkaszervizeknek, vagy egy kis kütyü hibája miatti hatalmas költségek okán válik egy tiptop kocsi gyak gazdasági totálkárossá, ezzel a tulaj rákényszeríthetővé válik új autó vásárlására.