• kvp
    #7
    Megneztem a specifikaciot. A trukk az, hogy a fix 8x8-as es 16x16-os blokkok helyett 32x32-es, 16x16-os, 8x8-as es 4x4-es blokkokat hasznalnak, adaptiv modon. Tehat a keves mintat tartalmazo reszeken nagyobb blokkokkal dolgoznak, mig a reszletgazdag helyeken kisebbekkel. Igy pl. egy fekete 32x32-es teruletbol nem kell 16 darab 8x8-as fekete teruletet eloallitani, hanem eleg 1 nagyobb darabot. Cserebe a reszletgazdag reszeken nem 8x8-as blokkokon belul dolgoznak, hanem azok akar 4x4-esek is lehetnek.

    A specifikacioban kulon gondot forditottak a konnyu hardveres vagy tobbmagos szoftveres implementaciok lehetove tetelere, tehat kitomoritesnel kisebb hardverigenye lesz az egesznek, cserebe betomoritesnel joval nagyobb, de jol parhuzamosithato. Az alap algoritmusok nem valtoznak jelentosen, csak a blokkok felosztasa. (az mpeg2 fix 8x8-as blokkokat hasznal, felere meretezett /effektive 16x16-os/ szin es telitettseg csatornakkal, mig a szurkeskalas info marad 8x8-as)

    Egyebkent az elv nem uj, ezt hasznaljak a marsjarok kepeinek vesztesegmentes tomoritesere is. Az uj szabvany ugyanezt az image pyramid rendszert hasznalja, csak veszteseges modon. A tomoritesi arany egyebkent legrosszabb esetben megegyezik a mostani mpeg2-vel, mig legjobb esetben lehet akar az 1:16-oda is. Az 50% javulas a gyakorlati felhasznalasra becsult arany. Ez persze azt is jelenti, hogy nagyon mozgalmas kepeknel 50%-al romolhat a kepminoseg ha fix bitratat hasznalnak, viszont ezt a HD minosegbol eredo felbontas javulas miatt nem lehet majd latni. Az esetek tobbsegeben viszont javulni fog a kepek erzekelt minosege, mivel a rendelkezesre allo savszelesseget a reszletgazdag reszekre tudjak csoportositani.