kvp#6
Egy arm cpu korulbelul fele akkora teljesitmenyt hoz, mint a vele azonos orajelu es parhuzamossagu x86-os. Egy modern x86-os teljesitmenyenek a negyedet tudja, tizedakkora fogyasztassal. Tehat egy 4 magos arm hozza egy egymagos x86-os tudasat. A videochipek nagyjabol egyformak mindket platformon, ezek a higy end desktop rendszerek tudasanak kb. a negyedet hozzak, joval kisebb felbontas melle, tehat kis kijelzon nagyjabol desktop teljesitmenyuek.
Az arm-al a szoftveres gond a forditoprogramokkal van. A gnu fele jo, viszont az csak az apple es a google hasznalhatja (ios es android), mivel a microsoftnak van sajat (visual studio). Viszont mig az x86-osban a hardver vegzi az optimalizalast, addig arm-ok eseten a forditoprogram. A microsoft itt hatalmas lemaradasban van a gnu-s csapathoz kepest, akiket az arm fejlesztoi is tamogattak mar evtizedek ota. Tehat a teljesitmenyproblemak oka a microsoft elavult arm-os forditoprogramja, ami miatt ugyanaz a hardver ios vagy android alatt sokkal jobban teljesit mint winrt alatt. Masik gond a nativ tamogatas hianya, mivel android alatt lehet nativ kodot futtatni, mig a winrt rendszer nem biztosit hozzaferest a regi desktop api-khoz es nem lehet tile mentes nativ arm-os programokat irni. Ios es android alatt a legtobb 3d-s jatek nativ, mivel igy kb. 3-4 szeres teljesitmenyt lehet elerni. Ehhez jon meg a gcc kb. 2-szeres sebesseg elonye, ami kb. 8 szoros teljeditmeny kulonbseget jelent ugyanazon program androidos es winrt-s valtozata kozott.