• Cat #6
    "Az árverseny nem tisztességtelen"

    Nem érted. Azért lehetnek ilyen olcsók, mert míg egy amerikai/európai cég magas kamatra kap hitelt pl. egy új, korszerűbb, alacsony gyártási költséget biztosító üzem müködtetésére, addig egy kínai cég adott esetben kamatmentesen kap az állami banktól, bevallottan azért, hogy támogassák az exportbővítést. Tehát úgy tudnak fejleszteni, kapacitást bővíteni hogy nem piaci alapon müködnek. Ez nem csak a mobilpiacon van így, hanem pl. a napelem piacon is korlátozni akarják ezért a kínai cégeket.

    Hogy ez miért rossz? Nézzük meg pl. a malév példáját, hiszen a légitársaságoknál szintén tiltott az állami támogatás. Ha lehetne, akkor a német állam a lufthansát, a brit a british airwayst, a francia az air franceot, a magyar a malévet nyomná pénzzel. Ennek mi értelme lenne? Ömlene minden országban az adófizetők - más cégeknél megtermelt! - pénze ezekbe a - egyébként veszteséges - cégekbe, lennének marhaolcsó repülőjegyek, cserében az élet többi területén nagyobb elvonás kellene, vagy rontani kellene a közszolgáltatások minőségét. És vajon ki győzne, a németek által támogatott Lufthansa, vagy a magyarok által támogatott Malév? Nyilván amelyik állam gazdagabb...

    Szóval ilyen idióta és sehova nem vezető dotáció helyett azt határozták el ezek az államok, hogy SENKI nem támogathatja a saját cégét, és ezt minden cég árgus szemmel figyelemmel is kiséri, egymást sűrűn feljelentgetve. De egyébként pl. a Boeing - Airbus párharcnál is ugyanez a helyzet, vagy az autógyártóknál sem kell sokat gondolkozni ilyen tiltások felidézéséért.