• lordsithlord
    #19
    Hülyeséget beszélni ugyebár könnyű, de gondolkozni már nehezebb dolog...

    Hiába csinál valaki jó programot, ha egyszer nincs megfelelő marketing a dolog mögött. Az AppStore-nál a szerencse dolga, hogy egy alkalmazás nyerő lesz-e vagy sem, mivel lehet, hogy az adott program baromi jó, de ha nem keltik hírét, nem fognak ráakadni.

    Ha tanultál volna közgazdaságtant, tudnád, hogy egyes nagyon jó termékek eltűnnek a süllyesztőben, más, nagyon szar termékek pedig elterjednek. Mindez kiszámíthatatlan, ahogy közgazdász tanerőm mondta volt, "ez a divat komponens". Ha egy progit felkapnak hatalmas forgalmat hozhat, ugyanakkor sokkal jobb progik simán eltüntetnek a csatornában, mert egyszerűn nincs megfelelő tömegbázisuk.

    Vannak erre nagyon jó példák a PC-s piacon is: nagyon jó programok kerülnek süllyesztőbe, mert nem használják őket és olyan progik mennek helyettük, amik kezelése nehézkesebb, lassabb, kevésbé felhasználó barátabb.

    Szóval lehet valaki nagyon jó programozó, tudhatja a trendeket, a divat komponenssel nem számolhat előre. Márpedig pontosan ennek a komponensnek köszönhető az is, hogy olyan sok alkalmazás csak a helyet foglalja a Store-on (meg emeli a fent lévő programok számát), mégse hoz semmi forgalmat.

    Megjegyzem, elég sokszor megkapom, hogy az Android Marketje mennyivel kevesebb progit tartalmaz, mint az AppleStore. Nem tudok számokat, de azért arra kíváncsi lennék, hogy ha összehasonlítaná valaki a fent lévő programok számát és a használt programok számátr, vajon melyiknél jönne ki jobb kihasználtság...