• duke
    #154
    "0,2 kwh kilométernként? Ez hogyan jön ki? Nekem kevésnek tűnik. A gond az, hogy a városi forgalomban állandóan gyorsít-lassít az ember."

    Nem en szamoltam ki, de az elmult evekben sok helyen talalkoztam ezzel 0.15-0.2 kWh ertekkel, ezert szerintem ez hiteles. Pl a teddybear altal idezett evpermanent oldalan is 0.1-0.2 kWh erteket irnak. De a gyartok altal megadott akku kapacitas es hatotav adatokbol is ilyen ertekeket lehet kiszamolni.
    Peldaul a Tesla S model 85 kWh -as akkuval 480 km tud megtenni, 88 km/h sebeseggel.
    Ebbol 85/480 bol is 0.177 kWh fogyasztas jon ki kilometerenkent allando sebeseg mellett. Persze varosban a fekezes gyorsitas miatt ez biztos tobb, viszont ezek az autok vissza toltik a fekezesi energiat, ezert ez a veszteseg szerintem nem jelentos. Pontosan tudni kene a visszatoltes hatekonysagat, de nem hinnem, 20-30 %-nal nagyobb lenne a veszteseg, ami nagysagrendileg nem modositja az eredmenyt.