• Piel
    #143
    Hogy eloszlassunk néhány tévhitet el kell mondanom: Egy mai autó sík úton való haladásához 1,5-2,5 kW-ra van szükség. A kényelmi berendezések klíma nélkül szintén ennyit fogyasztanak. A fogyasztáshoz viszonyítva lényegesen nagyobb akku és motorkapacitásra a gyorsítások, és az emelkedők miatt van szükség. Az 50 kW egy igen barátságos (nem sportra való ) motorteljesítmény amit jelenleg a kis teljesítményű városi autókba szoktak tervezni. Az elektromos autóban a villanymotor jellegéből adódóan más nyomatékokkal és váltóval dolgozik, ezért az Ottó motorhoz képest kisebb teljesítménnyel nagyobb menetdinamikát lehet megvalósítani. Az akkucseréket jó ötletnek tartom, de a szolgáltató központok majd horror áron fogják cserélgetni, hacsak nem bérli az ember. De akkor is ott van számos kérdés! Kié az akku pakk? Ki fizeti a javítást vagy a cserét, ha netalán ki kell benne cserélni 1-2 cellát/akkut?

    Beszélhetnénk végre az akkumulátorokról?